Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  New Zealand Red?  (läst 6583 gånger)

Maja.

• Gäst
New Zealand Red?
« skrivet: 25 jun-06 kl 22:06 »
Har letat jättelänge efter någon som föder upp New Zealand Red. Hittar bara den där Rumbo Lantbruks Kaningård.. Finns det INGEN mer? :-\

princess

• kvinna med 4 döttrar i ett litet torp!
Re:New Zealand Red?
« Svar #1 skrivet: 25 jun-06 kl 23:51 »
hej!
jag letar oxå efter kaniner och hittade några på blocket i uppsala...
kanin uppfödare!
har även getter,åsbo höns,dv. kochin,ankor,katter och hundar!

Adnil

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 jun-06 kl 00:29 »
Hej.

Mitt tips är att kontakta
Sveriges kaninavelsföreningars riksförbund.                     www.skaf.info

Siv Brömster.
Box 177.
293 23 Olofström
Tele 0454-999 73
e-mail:  siv.bromster@swipnet.se
« Senast ändrad: 26 jun-06 kl 00:32 av Adnil »

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #3 skrivet: 26 jun-06 kl 14:12 »
Mona har annonserat på den här sida förut och jag tror hon har ungar nu.
monaknutsson@telia.com
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

klorofyll

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 10 jul-06 kl 21:13 »
Vi har några hanar till salu efter en stor vacker hanne, de är födda 24/4 och sen har vi några (ej könsbest.) födda 12/6 och ny stor kull födda 8/7. Bor utanför Åseda, Småland.

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #5 skrivet: 13 jul-06 kl 12:22 »
Hej! Jag har en fin hane till salu. Han är född i februari och jag köpte honom som hona  ;D Kan inte använda honom till mina honor då är släkt. Jag bor i Vimmerby.

**** SÅLD ****
« Senast ändrad: 06 aug-06 kl 15:57 av Eufemia »
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

princess

« Svar #6 skrivet: 14 jul-06 kl 20:23 »
hej!
vad vill ni ha för era kaniner finns stamtavlor?
kanin uppfödare!

mona k

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 16 jul-06 kl 17:59 »
Hej

Jag har New Zeeland Red ungar. De äldsta 9,5 vecka gamla.

Finns i Varberg men transport kan ibland ske både uppåt och nedåt.

Vänliga hälsningar
Mona

princess

« Svar #8 skrivet: 17 jul-06 kl 00:34 »
nu är det så att jag ska bo i väster norrland,ska väll flytta senast i september,det är transporten som är lite svår.
har ni några bra lösningar så.....kanse det finns möjlighet för era att sälja era niner till mig....om dom desutom går att börja avla på direkt är det pluss....
kanin uppfödare!

Elisa

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 06 aug-06 kl 08:00 »
nu är det så att jag ska bo i väster norrland,ska väll flytta senast i september,det är transporten som är lite svår.
har ni några bra lösningar så.....kanse det finns möjlighet för era att sälja era niner till mig....om dom desutom går att börja avla på direkt är det pluss....

Hej Prova och hör med Wikströms hästtransporter som kör från Norr till Söder. De brukar ta med kaniner Norrut. Har själv skickat med dem.
Elisa
« Senast ändrad: 06 aug-06 kl 08:08 av Elisa »
inga djur för tillfället.

Askungen

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 08 aug-06 kl 17:58 »
Jag såg en annons om new zeeland red på blocket och blev lite sugen på att skaffa en sån som sällskapskanin.. Är det nån som har erfarenhet av rasen och kan säga om det är en trevlig kanin att ha som sällskapskanin  :)

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #11 skrivet: 09 aug-06 kl 12:26 »
Jag såg en annons om new zeeland red på blocket och blev lite sugen på att skaffa en sån som sällskapskanin.. Är det nån som har erfarenhet av rasen och kan säga om det är en trevlig kanin att ha som sällskapskanin  :)

Ja, jag har NZ, även om det är blandade färger (inte bara "red"). Det är en ras med mycket fart i, nyfikna... inte särskilt lugna. Mina honor är ganska tama, men gillar inte att gosa. De tar gärna chansen till en promenad runt stallet så fort jag öppnar burarna. De blir maffigt stora och kan säkert bli trevliga sällskapsdjur, även om jag själv hellre skulle välja gotland eller fransk vädur ;D
Landsflykting i storstan...

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #12 skrivet: 10 aug-06 kl 09:14 »
Jag har nzr och fransk vädur och nzr är mycket mer sprallig, nyfiken och påhittig. Tycker om att gå promenader i sele och kan säkert bli bra "hoppare". Frassarna är ju lugnare och sävligare. Tycker om att bli klappade och gosade med men mina vill helst inte bli burna. Jag gillar båda raserna!!

furu

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 12 okt-06 kl 13:35 »
Jeg kan skaffe unger blanding NZred og california om noen måneder. Skriv evt til siljeholmin@yahoo.no

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #14 skrivet: 12 okt-06 kl 21:24 »
Jag har ungar nu som är två veckor gamla, både röda och svarta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 3 användare (1 dolda)
pragmatic, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser