Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  god smörgåstårta (vegan)  (läst 5563 gånger)

memma

• Uppland
god smörgåstårta (vegan)
« skrivet: 25 jun-06 kl 22:03 »
Jag gjorde vegansk smörgåstårta till midsommar, den var jätte god och min vegangäst var alldeles lyrisk.
Jag använde fullkorns rostbröd istället för det vanliga långa vita. Mellan lagrena hade jag hummus mixad med två tomater så den blev lite lösare, tartex och guacamole. Uppepå hade jag jättedyr vegan creme fraishe och veganmajonäs som iof var gott men nästa ggn ska jag göra en youghurt-och gräddblandning istället.
Lätt och festlig veganmat!!!
//Emma

HildaM

Re:god smörgåstårta (vegan)
« Svar #1 skrivet: 20 aug-06 kl 18:46 »
Jag och polarna mina har en kanonsmörgåstårta som inte handlar om att smaka som "vanlig" smörgåstårta:

-Lager 1: tartex/granovota-pastej blandat med sojagrädde och bostongurka.

(Jag höftar för jag pallar inte med det precisa)

-Lager 2: avocadomojs med lök, grädde och salt,peppar.

-Lager 3: Gröna ärtor mixade med lite grädde, mycket dill, lite chilisås, salt och peppar.

Sedan hyffsat mörkt bröd och mycket grönsaker att dekorera snyggt med!
Detta är grunden som går att kombinera och variera med andra påhitt. Gott, gott, gott!

Sofia

Re:god smörgåstårta (vegan)
« Svar #2 skrivet: 28 aug-06 kl 20:35 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser