Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag har blivit anmäld  (läst 45736 gånger)

mannen33

  • Inlägg: 76
  • Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #140 skrivet: 18 jan-11 kl 20:32 »
Va, du verkar ju vara så klämmig! Nu måste jag genast kolla alla dina poster i din profil för att avgöra vad du egentligen är...

Gällande kissandet så måste det vara muterade bautahundar som så fräckt kissat ihjäl Nåttans exklusiva granar!   ;D :-X  o:)
det kan du ge dig fan på. skulle du bara sitta och le om över tusentals kronor blivit förstörda medvetet!?
Livet är skört, även om visa inte tror det.

mannen33

  • Inlägg: 76
  • Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #141 skrivet: 18 jan-11 kl 20:35 »
Trådkap 1:;D ;D ;D Jag gillar ditt försök till analys av kissandet Frances! (Har förresten aldrig upplevt dig som en omöjlig surkärring?? Är du det?)

Trådkap 2: Tack Jesus att jag inte har Nåttamario till granne... Vilket arbete att övervaka smågranar.

Ber om ursäkt att jag kapar hej vilt i tråden, men den verkar ju redan ha.... hmm..... spårat ur???
Trådkap 2: Tack Jesus att jag inte har Nåttamario till granne... Vilket arbete att övervaka smågranar. jaha ja, kanske jag borde åka till dig och pissa ner dina hundar då kanske du får in i huvudet hur värda granarna är!
Livet är skört, även om visa inte tror det.

JBF

  • Inlägg: 1568
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #142 skrivet: 18 jan-11 kl 20:37 »
det kan du ge dig fan på. skulle du bara sitta och le om över tusentals kronor blivit förstörda medvetet!?

VAD SKA JAG GE MIG FAN PÅ?? (Skriver med versaler så att du ser hur det ser ut..) Ja, det är tråkigt att dina granar har dött, men har de verkligen förstörts MEDVETET?
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

skiesabove

  • Inlägg: 1701
  • Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #143 skrivet: 18 jan-11 kl 20:38 »
Förresten.... hur kan en gran kosta 700kr? Granplantorna jag planterade för några år sen kostade typ 2kr styck.
//Lina

JBF

  • Inlägg: 1568
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #144 skrivet: 18 jan-11 kl 20:39 »
Trådkap 2: Tack Jesus att jag inte har Nåttamario till granne... Vilket arbete att övervaka smågranar. jaha ja, kanske jag borde åka till dig och pissa ner dina hundar då kanske du får in i huvudet hur värda granarna är!

Nämen  :o. Plantera granarna inne i krukor i stället (De var ju små?) så blir de inte ihjälkissade.

Hittar du någon hund på min gård får du gärna kissa på den. Kissa gärna ihjäl alla granar också, jag hatar gran.
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

JBF

  • Inlägg: 1568
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #145 skrivet: 18 jan-11 kl 20:39 »
Gud jag tror jag dör av den här tråden...  ;D ;D ;D
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

256:an

  • Inlägg: 173
    • Västmanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #146 skrivet: 18 jan-11 kl 20:44 »

n8mario, jag förstod aldrig av ditt inlägg om granarna ifråga stod på din tomt eller bara på din mark. Står de inte på din tomt har du ingen rätt att gnälla om någon går med hunden där. Och tycker du inte om allemansrätten kan du ju försöka få till en lagändring alternativt flytta till ett land med lagar som faller dig bättre i smaken.

Emotser en fet utskällning...





mannen33

  • Inlägg: 76
  • Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #147 skrivet: 18 jan-11 kl 21:04 »
n8mario, jag förstod aldrig av ditt inlägg om granarna ifråga stod på din tomt eller bara på din mark. Står de inte på din tomt har du ingen rätt att gnälla om någon går med hunden där. Och tycker du inte om allemansrätten kan du ju försöka få till en lagändring alternativt flytta till ett land med lagar som faller dig bättre i smaken.

Emotser en fet utskällning...
hahahah flytta till ett annat land hahah varför skulle jag. 1ahbe. granarna stor på min mark! dem planterades längs med vägen men dem var 2 meter inåt min mark. OCH JA det VAR MED FLIT! är det så jävla svårt att fatta? jag har ju allting på film men det här landets polis och kommuner tittar ner på sina invånare jag har inte fått något svar eller ersättning för idiotens skador, granarna som jag har ÄR FRÅN LIBANON, de finns inte någon annan stans i världen OCH ja den klarar kall temperatur!
Livet är skört, även om visa inte tror det.

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #148 skrivet: 18 jan-11 kl 21:15 »
hahahah flytta till ett annat land hahah varför skulle jag. 1ahbe. granarna stor på min mark! dem planterades längs med vägen men dem var 2 meter inåt min mark. OCH JA det VAR MED FLIT! är det så jävla svårt att fatta? jag har ju allting på film men det här landets polis och kommuner tittar ner på sina invånare jag har inte fått något svar eller ersättning för idiotens skador, granarna som jag har ÄR FRÅN LIBANON, de finns inte någon annan stans i världen OCH ja den klarar kall temperatur!

Jisses amelia... Vältränad hund som pissar på komando.
Min hund kissade på en mc väska som en i Hells Angels ställt ifrån sig på en gocartbana.
Jag trodde jag skulle dö men till och med de knutten insåg att det inte var mitt fel även om jag förstås inte skulle ha haft så löst koppel på hunden.

Kanske är det så att den libansesiska maffian är ute efter din skog? Att de dödar skog för att få upp priset på skogen på sina marker?

Kanske bör du skriva en avslöjande artikel om saken. Skulle nog väcka instresset hos många!

.......

mannen33

  • Inlägg: 76
  • Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #149 skrivet: 18 jan-11 kl 21:18 »
Jisses amelia... Vältränad hund som pissar på komando.
Min hund kissade på en mc väska som en i Hells Angels ställt ifrån sig på en gocartbana.
Jag trodde jag skulle dö men till och med de knutten insåg att det inte var mitt fel även om jag förstås inte skulle ha haft så löst koppel på hunden.

Kanske är det så att den libansesiska maffian är ute efter din skog? Att de dödar skog för att få upp priset på skogen på sina marker?

Kanske bör du skriva en avslöjande artikel om saken. Skulle nog väcka instresset hos många!

.......
jag har en bättre idee till dig, kanske du ska skriva om något du varit med om något SERIÖST! annars kan du göra annat, för jag bryr mig inte ett piss om dina åsikter jag berättar om vad jag varit igenom, och inte som dig sitter och snackar skit då man inte har annat att göra!
Livet är skört, även om visa inte tror det.

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #150 skrivet: 18 jan-11 kl 21:25 »
jag har en bättre idee till dig, kanske du ska skriva om något du varit med om något SERIÖST! annars kan du göra annat, för jag bryr mig inte ett piss om dina åsikter jag berättar om vad jag varit igenom, och inte som dig sitter och snackar skit då man inte har annat att göra!

Helt seriöst var just det jag skrev en av de mest skrämmande upplevelser jag haft!
Att se min hanhunds urin rinna in i en väska som ägs av en bikerknutte från HA resulterade just nästan i att jag själv pissade på mig!

Det som fick mig så ironisk var din FETSTIL när du skrev LIBANESER som om du hoppades på att vi alla skulle skriva:
JAHA! Men om det var LIBANESER måste de har gjort det med FLIT för vi vet ju alla hur LIBANESER reagerar när de ser GRANAR!

Ett av de lustigare inlägg jag läst faktiskt.

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #151 skrivet: 18 jan-11 kl 21:25 »
Ok om granarna är från Libanon så antar jag att du inte har någon etablerings garanti vilket man kan få på plantor. Det vill säga att om de oväntat dör knall och fall inom en viss tid så får man ersättnings plantor eller pengar.

Det fick jag upplysning på när jag köpte plantor i Båstad trakten. Jag skulle spara kvittot sa säljaren det gällde som garanti.

Det du skulle gjort eftersom de var så exklusiva var att importera dem genom en växtfirma och se till att du fick garanti som ovan. Då hade det inte spelat någon roll att kärringens hundar dödade dina träd. Men du skulle naturligtvis inte pratat om att  du sett henne gå där utan spelat ovetande annars hade de inte gett  dig garantin.

Så här kan en växtgaranti se ut. http://www.flyingeplantshop.se/garanti/garanti.htm

mannen33

  • Inlägg: 76
  • Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #152 skrivet: 18 jan-11 kl 21:28 »
Ok om granarna är från Libanon så antar jag att du inte har någon etablerings garanti vilket man kan få på plantor. Det vill säga att om de oväntat dör knall och fall inom en viss tid så får man ersättnings plantor eller pengar.

Det fick jag upplysning på när jag köpte plantor i Båstad trakten. Jag skulle spara kvittot sa säljaren det gällde som garanti.

Det du skulle gjort eftersom de var så exklusiva var att importera dem genom en växtfirma och se till att du fick garanti som ovan. Då hade det inte spelat någon roll att kärringens hundar dödade dina träd. Men du skulle naturligtvis inte pratat om att  du sett henne gå där utan spelat ovetande annars hade de inte gett  dig garantin.

Så här kan en växtgaranti se ut. http://www.flyingeplantshop.se/garanti/garanti.htm
jag tackar så mycket visste inte om detta innan när det gäller utländska växter, ska kolla upp det där.
Livet är skört, även om visa inte tror det.

skiesabove

  • Inlägg: 1701
  • Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #153 skrivet: 18 jan-11 kl 21:34 »
Vad är en libanesisk gran för något?

Menar du libanesisk ceder? Dom är ju inte särskilt härdiga, rätt kräsna, gjorda för ett heeeelt annat klimat än det Svenska. Libanon = varmt, torrt medelhavsklimat
Kanske inte så konstigt att dom dog. Det kanske regnade på dom.

//Lina

JBF

  • Inlägg: 1568
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #154 skrivet: 18 jan-11 kl 21:40 »
Det här var det roligaste på länge.....

God natt!

//JBF
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

mannen33

  • Inlägg: 76
  • Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #155 skrivet: 18 jan-11 kl 21:47 »
Vad är en libanesisk gran för något?

Menar du libanesisk ceder? Dom är ju inte särskilt härdiga, rätt kräsna, gjorda för ett heeeelt annat klimat än det Svenska. Libanon = varmt, torrt medelhavsklimat
Kanske inte så konstigt att dom dog. Det kanske regnade på dom.
nej det är ingen ceder träd, tyvärr tar den över 1000 år att bli stor och fin ;) men här er du en bild på klimatet och trädet KOLLA HÄR :) du säger torrt va? > http://libanonbild.wordpress.com/2009/06/03/faraya-i-libanon/
kan inte hitta en bra bild på trädet.
Livet är skört, även om visa inte tror det.

samaka

  • Inlägg: 501
    • Dalarna
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #156 skrivet: 18 jan-11 kl 21:50 »
Hittar du någon hund på min gård får du gärna kissa på den. Kissa gärna ihjäl alla granar också, jag hatar gran.

*asgarv*

Underhållande tråd detta!!

Tråkigt med dina granar n8mario, men det behöver som sagt inte vara "kärringens" hundar som pissat ihjäl dem. Kanske du kan sätta upp en skylt om du tror att hundpiss kan döda resten av granarna. "Kärringen" reflekterade nog inte ens över att pissandet skulle kunna göra någon skada... iaf skulle inte jag (och en hel del andra med mig, misstänker jag) ha gjort det.

kullagulla

  • Inlägg: 27
    • Småland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #157 skrivet: 18 jan-11 kl 22:04 »
 
                             Hej!
För några år sedan blev jag också "angripen" av en granne som ringde länstyrelsen, fast det var mina hästar det handlade om, de hade inte sett så mycket foder ute hos hästarna. Jag ger dem oftast mat inne på vintern men lite ute. Länstyrelsen bara skakade på huvudet, hon sa att de nästan var för mycket gödda, min vetrinär blev skitf..b när hon fick höra vad som hänt och skrev ut ett intyg på att hästarna var i god kondition, välmående och friska om någon skulle säga något mer. Sedan dess har inget mer hänt tack och lov, men man blir både ledsen och kränkt när något sådant händer.
Grymt det är att leva, grymt det är att dö, grymt det är att skita i meterdjup snö. Ta vara på livet, vi lever bara en gång.

skiesabove

  • Inlägg: 1701
  • Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #158 skrivet: 18 jan-11 kl 23:35 »
Jag har bott i Israel i 2,5 år, jag vet hur klimatet är i det området. Jag har åkt skidor på Mount Hebron. Men det är fortfarande ett TORRT klimat. Är Libanon väldigt mycket blötare? Och så är det ju temperaturerna.

Jag hade iaf inte satsat på att odla medelhavsträd på friland i Sverige.

Det finns jättebra svenska granar. Dom gillar att växa här.

nej det är ingen ceder träd, tyvärr tar den över 1000 år att bli stor och fin ;) men här er du en bild på klimatet och trädet KOLLA HÄR :) du säger torrt va? > http://libanonbild.wordpress.com/2009/06/03/faraya-i-libanon/
kan inte hitta en bra bild på trädet.


Jag hittar inget om Libanesisk gran, däremot om Libanesiska tallar: http://www.habeeb.com/lebanon.photos.69.html
Och Libanesisk ceder såklart (den dom har på flaggan): http://en.wikipedia.org/wiki/Cedrus_libani
« Senast ändrad: 18 jan-11 kl 23:37 av skiesabove »
//Lina

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Jag har blivit anmäld
« Svar #159 skrivet: 19 jan-11 kl 01:18 »
OT lite till, sedan har vi kanske rett ut granfrågan. Kan det vara Abies Cilicica gran?

http://en.wikipedia.org/wiki/Abies_cilicica

Om jag har läst rätt är den rödlistad.

http://arabic-media.com/picture_gallery/slide/lebanon_pic.htm

bildsida 2 på Arabic Media.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

359 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser