Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elhägnet klart!  (läst 1470 gånger)

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
Elhägnet klart!
« skrivet: 25 jun-06 kl 16:24 »
Nu har jag fått upp min nya fina elstängsel! ;D Kaninerna är lyckliga, springer omkring och gräver och skuttar och har det allmänt jätteroligt. Så kul att sitta och titta på dem. Än så länge har jag bara två frassar i hägnet och undrar lite hur det går att släppa in fler kaniner?? Hur gör man för att de inte ska slåss?? Går det att blanda kaniner från olika kullar som är 4-5 månader gamla? Det vore ju så bra för dem att kunna röra sig fritt inom hägnet. Massor med mat finns det och buskar att gömma sig i samt en hundkoja som de går in i när det blir för varmt ute. På nätterna sätter jag in dem i vanliga uteburar, mest för att jag är rädd för rovfåglar och eventuella lösspringande hundar.
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
Re:Elhägnet klart!
« Svar #1 skrivet: 26 jun-06 kl 15:04 »
Jag satte ihop kaniner som var mellan 3-5 månader från 3 olika kullar och det gick jättebra. Lite tjaffs om rangordning i början men det klarade dom av väldigt fort. Tror inte att det är något större problem om man bara har tillräckligt stort hägn och många små hyddor och grensnår så att kaninerna kan få vara ifred om de vill.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 6 användare (1 dolda)
M Bond, LarryGeano, LimJans, Ljunghonung, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser