Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frontline eller för kallt ?  (läst 1772 gånger)

Mossie

  • Inlägg: 362
  • Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
Frontline eller för kallt ?
« skrivet: 25 jun-06 kl 10:06 »
Efter ca 10-12 dagars ruvning upptäcker jag att ena ruvhönan antagligen har ohyra. Droppar båda ruvhönorna, dom ligger bredvid varandra, med Frontline. Av 7 ägg blev det bara en kyckling. Hade samlat ägg ifrån en speciell höna och haft dom i kylskåpet, vickat och vänt på dom dom efter konstens alla regler. Jag misstänker att det ägg som kläcktes är det ägg som jag lade dit direkt från hönan. Kan det ha varit för kallt i kylskåpet? Eller var det Frontline? Hellre "döda ägg" än en höna som lider resonerade jag när jag droppade dom. ???
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Susanne

  • Inlägg: 439
Re:Frontline eller för kallt ?
« Svar #1 skrivet: 25 jun-06 kl 10:28 »
Frontline på höns har jag ingen erfarenhet av men har läst inlägg av andra att det kan bli missbildade kycklingar.
För kallt i kylskåpet tror jag inte kan vara någon faktor om du har normal kylskåpstemperatur.
Jag har alltid förvarat äggen i kylskåp utan att det blivit pannkaka av kläckresultatet.
Tråkigt att det inte blivit något.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

402 gäster, 3 användare (1 dolda)
Sundance, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser