Kolla om det luktar bensin ur avgasröret efter en stunds startförsök. Om det gör det, så vet du att den får bensin. En möjlighet kan ju vara att den har surat ner sig av någon anledning och inte startar därför, det löser man enklast genom startförsök utan choke och med fullgas, dra ner gasen omedelbart när motorn har startat.
Om den får bensin, inte är sur men inte startar i alla fall så är det rimligtvis frågan om tändningsproblem.
Nu vet jag inte om MF35 har batteritändning eller magnettändning.
Om den har batteritändning, kolla först att det finns batterispänning fram till tändspolen (den av de två lågspänningsanslutningarna som inte går till brytaren) då tändningen är på och att inte spänningen sjunker för mycket när startmotorn körs.
Ta av fördelarlocket och dra runt motorn till ett läge där brytarspetsarna är slutna. Mät nu spänningen på den andra av tändspolens lågspänningsanslutningar, den ska vara 0 V och gå upp till batterispänning om du öppnar brytarna (peta med en trä- eller plastpinne för att undvika stötar). Om spänningen inte går ner till 0 när brytarna är slutna så är det avbrott någonstans på vägen från tändspole via brytarkontakter till jord. Det kan vara frågan om t ex lös kabel, brända brytarspetsar eller, på vissa typer av fördelare, att den lilla jordflätan till brytarplattan har gått av.
Om spänningen ligger kvar på 0 även med öppna brytare så är det kortslutning till jord någonstans, ofta pga trasig kondensator eller att något inte är som det ska vid kabelgenomföringen/polskruven på fördelaren.
Kolla att det blir gnista från tändspolens högspänningsanslutning när du öppnar brytarna, och att det inte blir någon nämnvärd gnista mellan brytarna. Om det gnistrar mycket vid brytarna så är kondensatorn dålig.
När det gäller magnettändning så är det svårare att felsöka särskilt mycket. Om det finns en kortslutningskontakt för att stänga av motorn, så se till att den inte kortsluter när tändningen ska vara på, och kolla att kablarna till den är hela. Kolla att brytarna ser fina ut och att brytaravståndet är rätt inställt. Kondensatorn är ofta "gömd" i tändmagneter och kan vara svår att komma åt för kontroll. Ibland är den till och med "inlindad" i magnetspolen.