Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?  (läst 1666 gånger)

Pip

  • Inlägg: 806
  • Pip
    • Uppland
Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« skrivet: 31 okt-10 kl 13:56 »
Jag skall släppa ihop baggen med mina tackor imorgon och de är inte synkroniserade. Jag skulle gärna veta på ett ungefär när de blir betäckta så jag slipper vaka lika intensivt över dem en månad i förtid...
Har inte hunnit köpa baggsele men har sett på tv att vissa kladdar på någon färg på baggens mage. Har ni provat liknande som funkat?

Berätta gärna!

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« Svar #1 skrivet: 31 okt-10 kl 14:19 »
Ta närmaste färgburk och kladda på mellan frambenen, rätt så långt bak, på stämpeldynan som sitter naturligt bakom frambenen. Jag gjorde så en gång i världen innan jag fick nys på baggselen.

Det är kladddigt, förstör ullen och otillförlitligt. :o Och säkert väldigt obehagligt också...

En baggsele är inte dyr och LG-produkter är blixtsnabba! ;D Ringer du dom i morgonbitti, så har du selen på tisdag eftermiddag...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

samaka

  • Inlägg: 501
    • Dalarna
SV: Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« Svar #2 skrivet: 31 okt-10 kl 17:03 »
Kan rekommendera LGs sele. Den från Nordpost är inte i närheten av lika smidig att justera och sätta dit.

Haglund

  • Inlägg: 144
    • Värmland
SV: Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« Svar #3 skrivet: 31 okt-10 kl 20:37 »
Hej !!

Använder LG-selen, men det roliga är (om man nu kan kalla det så) är att ungtackorna tycks gilla smaken på kritan så de käkar upp den direkt på baggen :o Så nu går en del av gänget med orange läppstift.. Halva kritan var borta på ett dygn!!
Katt, för många Värmlandsfår och en skock höns av okänt fabrikat...

bonnkärring

  • Inlägg: 381
  • livet är trevligt med en katt i knät
    • Medelpad
SV: Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« Svar #4 skrivet: 01 nov-10 kl 07:13 »
Hej !!

Använder LG-selen, men det roliga är (om man nu kan kalla det så) är att ungtackorna tycks gilla smaken på kritan så de käkar upp den direkt på baggen :o Så nu går en del av gänget med orange läppstift.. Halva kritan var borta på ett dygn!!
;D kan se det framför mej
man skulle nog kunna bli botad från sina fel ,om man inte trivdes med dom
www.träsktrollet.com

Pip

  • Inlägg: 806
  • Pip
    • Uppland
SV: Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« Svar #5 skrivet: 01 nov-10 kl 16:06 »
Då har jag beställt selen från LG produkter, och två färger på krita så tackorna får välja vad som smakar bäst :)

Haglund

  • Inlägg: 144
    • Värmland
SV: Alternativ till baggsele? Vad har ni provat?
« Svar #6 skrivet: 01 nov-10 kl 19:19 »
Orange & Gul gillar de, det vet jag... hoppas de inte är giftiga!!  Baggen hann ialla fall betäcka en tacka i går kväll så hon är ialla fall "gul om rumpan" Så nu har jag Oranga och gul fläckiga tackor i ladan. Lite Halloween stämmning  ;D
Katt, för många Värmlandsfår och en skock höns av okänt fabrikat...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 2 användare
Hantverkaren, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser