Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Journalföring - Googles dokument?  (läst 946 gånger)

ersam

• -
Journalföring - Googles dokument?
« skrivet: 26 okt-10 kl 12:07 »
Satt och lekte med min nya telefon med lite större skärm och möjlighet att surfa och funderade på journalföring.

Lekte med googles formulärfunktion och den är lite lagom stor att få upp i fönstret i mobilen. Du knappar in händelser i bigården med nummer för varje kupa. Informationen samlas då in i ett kalkylark som sedan kan bearbetas vidare om man vill.

Billigt och enkelt men frågan är om det finns nått behov?

Nån käck adroidapp som nån känner till annars?

Länk till mitt formulär (testa gärna): https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dE5sckNoMnpZTkt6WTVyYndXTVN0ZkE6MQ&theme=0AX42CRMsmRFbUy1kN2NjY2Y0Mi1iYWFmLTQxMWMtYjM0NC04NmZmYTIwZDRkMGQ&ifq

planet4

• Västergötland
    • Mölnlycke Biodlare
SV: Journalföring - Googles dokument?
« Svar #1 skrivet: 26 okt-10 kl 12:23 »
Jag har gjort exakt likadant och använder formulären en del. Tror det finns en gammal tråd om detta. Jag har lite bigårdar runt om Göteborg och har börjat skriva in i Google docs. Jag använde ett skötselkortspapper som mall.  Framförallt använder jag det för att logga vad jag säljer. Allt kommer fint in i ett exeldokument som jag kan kolla sen. Har varit på gång att försöka skriva en Androidapp men tiden har inte räckt till. Sedan vet jag inte riktigt vad jag vill ha i appen men kanske någon annan har idéer.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Journalföring - Googles dokument?
« Svar #2 skrivet: 26 okt-10 kl 12:54 »
Ah, kanske går att använda till en kassabok för äggförsäljning också... *kollar vidare och tackar för tipset*
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

842 gäster, 4 användare
Stengrim, köksträdgård, Be, Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser