Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höjt pris på foder!  (läst 1122 gånger)

Siggesmilfink

• Närke
höjt pris på foder!
« skrivet: 24 okt-10 kl 17:04 »
jag var till granngården för att köpa fenix hel och då såg jag att dom hade höjt priset med 15:- sen sist. 169 till 184. så jag köpte allfoder istället som nu kostade 169. snäckskal har jag ju en säck på 20 kg + en säck krossat korn. värptillsatsen är väl inget man behöver?

Strajder

• Aspegården
SV: höjt pris på foder!
« Svar #1 skrivet: 25 okt-10 kl 18:25 »
Det är väl inte konstigt att foderpriserna går upp? Ingen har väl kunnat missa att vetepriset på världsmarknaden har ju stigit kraftigthttp://www.dn.se/ekonomi/vetepriserna-stiger-dramatiskt-1.1147640. Tittar du på säcken så ser du att en ganska stor andel är just vete, även annan spannmål har stigit under året.

Siggesmilfink

• Närke
« Svar #2 skrivet: 27 okt-10 kl 12:24 »
Så det är bara jag som har missat det? har ingen koll på aktier och diverse.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 27 okt-10 kl 12:28 »
Jodå, jag har också missat det så du är inte ensam.  :)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 1 användare
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser