Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  28kg hink  (läst 1487 gånger)

Bullen79

• Småland
28kg hink
« skrivet: 22 okt-10 kl 22:25 »
I kväll har jag tappat honug som har varit lagrad nån månad. Men att få ur det sista ur 28kgs hinkarna utan att få med annat skräp var inte så smidigt, det är långt ner till botten. Det känns som ett risk moment, hur gör ni?/ PH

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: 28kg hink
« Svar #1 skrivet: 22 okt-10 kl 22:46 »
Hinkhållare

Praktisk rostfri hållare som håller hinken upp och ner medan honungen rinner ur. Arbetsbesparande och mindre kladd.
« Senast ändrad: 22 okt-10 kl 23:04 av Edward. »
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

poze

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 22 okt-10 kl 23:27 »
är det i liten skala så kan man lägga hinken på tex ett bord med öppningen över kärlet som det skall i, lägg något under botten så det lutar lite neråt efter en stund har nästan allt runnit ner och det är bara att skrapa lite med en slickepott med långt skaft eller dyl.
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

ersam

• -
« Svar #3 skrivet: 23 okt-10 kl 10:30 »
Nu lagrar jag ju inte honung så det är väl inte direkt svar på din fråga men jag använder mina hinkar till att blanda vinterfoder i. Alltså drygt 1 månad före idag. Då kommer slattarna till användning i vinterfodret.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 23 okt-10 kl 10:48 »
Hinkhållare

Praktisk rostfri hållare som håller hinken upp och ner medan honungen rinner ur. Arbetsbesparande och mindre kladd.

Hinkhållare och slanghållare är två bra prylar som kostar lite.

Dela detta:

* Inloggade just nu

869 gäster, 4 användare
Stengrim, köksträdgård, Be, Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser