Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett till hönshusbygge :)  (läst 4327 gånger)

3z

• -
Ett till hönshusbygge :)
« skrivet: 18 okt-10 kl 19:26 »
.

« Senast ändrad: 31 jan-12 kl 07:25 av 3z »

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Ett till hönshusbygge :)
« Svar #1 skrivet: 18 okt-10 kl 19:35 »
:D Har kollat in eran ritning förut och även "Thereses föräldrars hönshus i Fjäkelmyra" och har kommit fram till att jag ska göra ungefär likadan som er! :) tack för insperationen  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

trallallaa

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 okt-10 kl 20:38 »
Ser fint ut  ;D

rackarns

• Närke
« Svar #3 skrivet: 18 okt-10 kl 22:01 »
jättefint! är det kompostgaller ni använt eller vad är det för galler? reglat med aluminiumprofiler? eller ser jag fel?

tranicos

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 19 okt-10 kl 16:50 »
Kollade runt lite på er sida och det ser ju ut som värsta paradiset. Och vilka djur! Speciellt Linus var fin! :)

Just ja, hönshuset verkar bli toppen med. :)

//Linus

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #5 skrivet: 19 okt-10 kl 20:57 »
Fiiiiiiint  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

challe:)

• Småland
« Svar #6 skrivet: 08 nov-10 kl 13:55 »
hej undrar vad det är för mått på eran vaktelbur  :) :)
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

• Småland
« Svar #7 skrivet: 08 nov-10 kl 15:54 »
japp :)
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

morris-minor

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 08 nov-10 kl 18:35 »
jag är lite nyfiken på de flyttbara voljärerna på er sida! Jag funderar nämligen på att ha ett mobilt hönshus på ca 2 m2 och vill koppla en mobil rastgård till. Vad använder ni för dimensioner på virket i era mobila voljärer för att de inte ska bli för tunga? Skulle det kunna gå att göra dem något större tex 6 m2 och ändå få dem någorlunda lätta, stadiga och flyttbara tror du?

• Småland
« Svar #9 skrivet: 08 nov-10 kl 20:37 »
tack! för svaren jag fick. MEN har en liten fråga? hur har ni era vaktlar på vintern? ska eventuelt skaffa vaktlar till vintern.

• Småland
« Svar #10 skrivet: 08 nov-10 kl 21:01 »
ok :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

644 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser