Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktlar  (läst 1118 gånger)

akumas7

• Södermanland
Vaktlar
« skrivet: 15 okt-10 kl 18:22 »
Hej hej!

Jag har inte skrivit så mycket här förut men jag är intresserad av att ha en vaktel. Jag bor i en lägenhet så dom måste vara inomhus eller på balkången. Deta betyder dock att de måste vara tystlåtna och inte lukta så mycket. Finns det en sådan höna/vaktel? Eller föreslår ni någon annan fågel. Jag har katt och kommer snart att ha hund.

Hällsningar Elin

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Vaktlar
« Svar #1 skrivet: 15 okt-10 kl 18:26 »
De blir stressade av katter och hundar, så de bör i så fall vara i ett rum som katter och hundar inte har tillgång till.

Kinesiska vaktlar ska lukta mindre, men de är väldigt små. Själv har jag japanska vaktlar, och de luktar hönsgård, inte lämpliga i lägenhet.

Annars finns ju vanliga sällskapsfåglar, som undulater, kanariefåglar, finkar....
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 15 okt-10 kl 18:49 »
Det beror ju liksom lite på vad du har tänkt att ha fågeln till? Sällskap eller ägg?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #3 skrivet: 15 okt-10 kl 19:54 »
de är rätt tysta av sig, det är mina i allafall, har haft dem inne ett tag nu men nu har de fått flytta ut. Mina har varit lite trista med att inte lägga ägg men det kommer väl snart. Det gör inget om du har katt el hund de vänjer sig. Mina är  iallafall inte rädda snarare mer nyfikna på katterna och går gärna fram och pickar på dem ;)
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

336 gäster, 2 användare
Asger, Odlargubben

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser