Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tre skygga lamm blev kvar, hur fånga in?  (läst 10037 gånger)

Troy McClure

• Västmanland
SV: Tre skygga lamm blev kvar, hur fånga in?
« Svar #40 skrivet: 29 okt-10 kl 10:33 »
Redigt nervös nu. Om ett par timmar kommer de för att hämta lammen. Var där precis och gav dem hö och nytt vatten. De är mer tama nu än innan. Alla vågade äta hö från min hand. Men de blir ju jätterädda så fort jag rör mig eller någon av de andra ryggar tillbaka. Då står de och trycker i andra änden av fållan. Jag testade att lyfta och flytta lite på grindarna för att se hur de reagerar då man håller på och skramlar. De försökte åtminstone inte hoppa över...

Nemi

• Gotland
« Svar #41 skrivet: 29 okt-10 kl 14:37 »
Håller alla tummarna!!! Du måste berätta hur det gick!
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #42 skrivet: 29 okt-10 kl 16:33 »
And off they went!

Det gick bra. På tre kastade vi oss över varsitt lamm och försedde dem med hundkoppel. Sedan ledde vi dem med milt våld i riktning mot transporten och lyfte in dem. Allt på under fem minuter. :)

Lite tomt nu att inte ha får. Har ju varit ett varje-dag-projekt senaste två åren.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #43 skrivet: 29 okt-10 kl 16:41 »
Grattis!!
Och vad ska du fylla all denna nya fritid med ?;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #44 skrivet: 29 okt-10 kl 16:56 »
Fritidspolitiker fr.o.m. 11/11. :D

vallhunden

• Västergötland
« Svar #45 skrivet: 29 okt-10 kl 16:58 »
OK.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 1 användare
karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser