Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Puts till rörspis  (läst 2261 gånger)

--Nybyggare i Portugal--

• Gäst
Puts till rörspis
« skrivet: 09 okt-10 kl 11:29 »
Hej!

Vi har en tråd under uppvärmning, där vi beskriver hur vi byggt vår hemmamurade rörspis med plåtrör och sand.

Vi behöver nu hjälp med tips på hur- och med vad vi ska putsa spisen. Ska det vara lera, kalk eller vad?  ???

http://www.portugal-alentejo.se/?p=3956

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Puts till rörspis
« Svar #1 skrivet: 10 okt-10 kl 22:10 »
Kalkputs måste det väl vara? Jag har för mig att jag har hört talas om de som använt fel material och de har spruckit. Men kalkbruk ska ju vara lite elasticitet i. Och sen måla det med limfärg eller något sådant. Inte plastfärg som färgaffären rekommenderade oss...   :-X
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

esten

• -
« Svar #2 skrivet: 10 okt-10 kl 22:14 »
Min murspis är klädd med dekorationstegel som är väldigt fint . Bitarna som går runt hörnen är avrundade också

Eleganten

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 12 okt-10 kl 17:19 »
En rörspis skall muras och putsas med lera.
Estetiken framför allt

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 1 användare
Schwartz kalle

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser