Vilken kaliber på ert klass 1 vapen?

Startat av MickeMård, 08 Okt-10 kl 09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MickeMård

Tänkte bara höra mig för vad folk hade för kaliber på sin klass 1 studsare?

Har precis själv varit och kollat på studsare och tänkte köpa en 308w men då vapenhandlaren inte hade några fina så blev det en 6,5 55.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

grimbart

Fjäderfän och kaniner

esten

stubben

Jag har en 308W halvautomat. Fungerar bra för mig, lätt att få tag i rimligt dyr/billig ammunition. Och är dessutom trevlig att skjuta med (inte blåslagen på axeln) möjligtvis lite öm efter några rundor på älgskyttebanan.
All mänsklig aktivitet påverkar naturen!!

Blekslättens Gård

Körven

Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

anders50

statustrött

6,5x55, ock halvautomat 308 win, kombi 6,5x55, har fungerat bra men kan nog förstå att vissa vill ha grövre kalibrar

kanka

Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

Skogsnatt

9,5*72BR (375 H&H Mag), 8*57 JR eller 6,5*55

mobben

regnpipan

En 6,5x55 för pürch, rävvak etc, har licens på ljuddämpare till den men har inte hunnit få pipan gängad ännu.

En kort 30-06 till drevjakt på klövvilt samt eftersök.

betsla

Här i hushållet har vi 8*57 JS och laddar själva. Något svårt att få tag i begagnade hylsor, men än så länge lyckas vi.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Garmolin

375H&H, 308Win, 7x57Mauser.
375 och 7x57 är Ruger No1, enkelskottare. 308 är min första studsare, Tikka 55 inköpt 1980.
Bor på en liten gård från 1880.

bo_i_dala

Aayden

Nena

Lev livet grönare så blir jorden skönare

Rosten

Heym 308W.
Tjejen har 6.5x55.
Sen har jag en 9.3x57 som är under renovering sedan flera år tillbaka. :-[

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

454 Gäster, 0 användare