Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odlingsprogram  (läst 2188 gånger)

christian1195

• Bohuslän
Odlingsprogram
« skrivet: 22 sep-10 kl 14:00 »
Jag har gjort ett odlingsprogram för oss med små köksträdgårdar. Det finns ju massa regler om samodling och växelbruk som kan vara lite svårt att hålla reda på. Tanken med detta program är att man ska kunna få hintar när man gör rätt eller fel.

Ni kan väl prova och ge gärna lite feedback vad ni tycker. Det heter Kitchen garden aid. Finns på engelska och svenska. Open source i Java så det funkar på alla OS bara du har Java 6 installerat.

https://sourceforge.net/projects/kitchengarden/files/

/Christian

Malin.S.

• Norge
    • Jordnær mat
SV: Odlingsprogram
« Svar #1 skrivet: 30 sep-10 kl 11:54 »
Intressant idé!  ;D
Hur får man den på svenska? Och det är lite svårt att hitta rätt arter, eftersom det bara är en pytteliten bild och ett nummer.
Malin

Vimla

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 01 okt-10 kl 22:02 »
Kanon! Tack så mycket!

Ett förslag till förbättring: När man planerar odlingen så hade det varit bra att få hjälp att välja rätt "granne" utan att behöva prova alla. Om man tex högerklickade i en ruta med morot, så kunde alla lämpliga grannar markeras i vänsterspalten.

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #3 skrivet: 01 okt-10 kl 22:08 »
kul

christian1195

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 02 okt-10 kl 15:36 »
Malin.S.
Det är en bug i översättning som ska va fixad i senaste versionen. Ladda ner och pröva igen. Om du har svenska som inställning i ditt operativsystem väljer programmet svenska annars engelska. Vill du ha svenska som språk oavsett, starta programmet med parameter "svenska" utan citattecken.
Windows exempel: Start - Kör - Skriv c:\katalog\kitchengardenaid.jar svenska

Vimla
Tack för responsen. Jag ska införa detta in någon kommande version. Kom gärna med fler förslag.

Samodlingregler är tagna från internet och kan ju faktiskt hända att någon är fel så jag tänkte inför en funktion där man kan rösta på varje regel. Om någon regel får väldigt dåligt betyg tas den bort.

Vad tror ni om det? Hade ni röstat på regler?

Dela detta:

* Inloggade just nu

744 gäster, 3 användare (1 dolda)
pohlare, Jepsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser