Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När flytta in hos vuxna?  (läst 1491 gånger)

mina1982

• Värmland
När flytta in hos vuxna?
« skrivet: 18 sep-10 kl 18:22 »
Hur gamla måste vaktel kycklingar vara innan man kan sätta in dom hos dom vuxna? Tror dom små är 3-4 v gammla snart, skulle säga att dom är hälften så stora som vuxna nu.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: När flytta in hos vuxna?
« Svar #1 skrivet: 18 sep-10 kl 21:23 »
Det är svårt att sätta ihop vaktlar. Sätt dem i en ny bur så att det är mindre risk för revirkamper. Och vänta tills att de är ungefär jämnstora. Var beredd på att det kanske inte går, och på att några kan bli skadade.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
SV: När flytta in hos vuxna?
« Svar #2 skrivet: 18 sep-10 kl 23:19 »
Jag brukar släppa in mina nya runt fyra veckors ålder.. när de är fullt befjädrade. Jag har ju en väldigt stor box i och för sig.. men har inte haft problem med att släppa in unga djur när det gäller japanska vaktlar... dock kan de kinesiska vara lite knepigare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 2 användare
peterm, Mirja Wahlberg

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser