Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dax för vinterbur?  (läst 1114 gånger)

Beatrice Aurore

• Gäst
Dax för vinterbur?
« skrivet: 18 sep-10 kl 08:37 »
Mina kaniner går fortfarande ute i betesburen med bra bodel med strö och halm. Bodelen är lite upphöjd från marken. De får hö, pellets och grönsaksavfall. När brukar ni ta in era kaniner?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Dax för vinterbur?
« Svar #1 skrivet: 18 sep-10 kl 09:32 »
När snön kommer, eller inte alls, för jag har mina ungdjur som ska slaktas i betesburar, de ska helst slaktas innan snön... Avelshonorna går nästan alltid i våningsburar, de blir mer stressade i betesburar, så de får definitivt inte föda ungar i en sådan.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 sep-10 kl 10:37 »
Ungdjuren går ute hela livet. De honor som gått tillsammans med sina kullar flyttar till vinterburar i samband med att kullarna könssepareras.

Per Gynt

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 sep-10 kl 10:16 »
Alltså ingen brådska än att sätta ninerna i vinterbur än.
« Senast ändrad: 19 sep-10 kl 10:22 av Peer Gynt »

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #4 skrivet: 19 sep-10 kl 23:59 »
Hej!

Unghanar är kvar i betesburarna till slakt. Avelshanar flyttar in i växthusen när tomaterna åker ut - oktober förmodligen även i år.

Unghonor har jag inte i betesburar, de grävar bara ut sig. De avelshonor som går i hägn (grävsäkert!) bor där hela livet, bara mera halm under vintern och mera lä. Halva hägnet har tak mot nederbörd.

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 3 användare
Galaxie, Stengrim, pow

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser