Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  intjäningstip för tonåringar!  (läst 1535 gånger)

pantone511

• gamla hus och varmt kaffe
    • Blekinge
intjäningstip för tonåringar!
« skrivet: 12 sep-10 kl 22:19 »
min tonåring har startat ett litet "företag" där hon bakar frukostfrallor tidigt söndag morgon och cyklar runt och levererar till folk i bygden (förbeställda). det är inga jättemängder, men det ger henne en bra slant över och hon tycker det är kul. mycket roligare än städjobbet!

kanske fler tonåringar därute som kan nyttja idén? isf är ni välkomna...

/p
uppskattar: liv i liten skala. barn och hund i 1800-tals hus. torr ved och kantarell. nära vänner. hästar i hagen. skogshallon på syltburk. doft av skvattram och tölt genom skogen. hembakat bröd och kortspel.

Pappis

• Västergötland
SV: intjäningstip för tonåringar!
« Svar #1 skrivet: 13 sep-10 kl 07:04 »
Det där funkar bra. Gjorde samma sak  när jag var grabb. Bröd prenumeration kallade jag det.
Rekomenderas.
Mvh Pappis

sub rosa

« Svar #2 skrivet: 08 okt-10 kl 21:56 »
När jag var 12, 13, 14 åkte vi grabbar varje fredag-eftermidag efter skolan till systembolaget. Där tryckte vi ut var femte nummerlapp. När det närmade sig första nummret ropade vi ut:

-20 spänn för nästa nummer!

Våra nummerlappar gick åt som smör i solsken.
Vi gjorde en 4-500kr på en fredag-eftermidag
If you belive you can make it, or if you think you can´t, you are propably right!
If you are going throw hell!...keep on going!

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 09 okt-10 kl 15:59 »
 ;D
Livsmål; Gård med svärdsjöfår, Gotlandskanin och en god kvinna. (Kramvänlig!)
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
« Svar #4 skrivet: 10 okt-10 kl 21:39 »
När jag var 12, 13, 14 åkte vi grabbar varje fredag-eftermidag efter skolan till systembolaget. Där tryckte vi ut var femte nummerlapp. När det närmade sig första nummret ropade vi ut:

-20 spänn för nästa nummer!

Våra nummerlappar gick åt som smör i solsken.
Vi gjorde en 4-500kr på en fredag-eftermidag
Vilken kanon ide   ;D ;D
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser