Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drottning tillsättning  (läst 2551 gånger)

Rolle johansson

• Småland
Drottning tillsättning
« skrivet: 01 sep-10 kl 20:38 »
Igår var jag och plockade bort 11stycken viseceller ,och idag har jag satt ner en ny drottning , men jag har inte öppnat upp buren hur länge ska jag vänta.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
SV: Drottning tillsättning
« Svar #1 skrivet: 01 sep-10 kl 21:12 »
Det är bara att ta bort tape och sigill/försegling och tillsätta! numera borrar jag ett hål i fodret med tändstickan, men det går bra vilket som.
Bryter du inte upp förseglingen så kommer drottningen inte ut.

Rolle johansson

• Småland
« Svar #2 skrivet: 01 sep-10 kl 21:36 »
Jag tänkte att det var lite för nära inpå , jag var i och avlägsnade drottnings cellerna ,. därför lätt jag plastbiten sitta kvar så dom inte nöp henne .Ja så dom fick lite tid att vänja sig.

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 01 sep-10 kl 23:39 »
Hej svartmes.

Finns det ny-lagda egg i det samhälle som det finns så många drottningceller i ?
Hur långt gångna är drottning cellerna , kommer det nya hela tiden , var kommer äggen ifrån ?

Du skrev tidigare att du hade tagit bort gammal drottningen , hur länge har de varit utan drottning ?

Du skriver även hur länge ska drottningen vara kvar i hennes tillsättnings bur , finns det inte foder deg i denna ?              mvh edward  :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Rolle johansson

• Småland
« Svar #4 skrivet: 02 sep-10 kl 05:54 »
En och halv vecka inga ägg eller larver bara täckt yngel.

Edward.

• Gästrikland
« Svar #5 skrivet: 02 sep-10 kl 10:55 »
Se till att stödfodra samhället när du ska tillsätta drottningen så förhoppningsvis har de annat för sig än att bolla nya drottningen

Hoppas att det går bra.                        mvh edward  :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Rolle johansson

• Småland
« Svar #6 skrivet: 02 sep-10 kl 17:03 »
Jag håller på att invintra den nu .jag tänkte precis som du skrev att dom fick lite annat att tänka på ,ska jag öppna upp nu på en gång.

Edward.

• Gästrikland
« Svar #7 skrivet: 02 sep-10 kl 17:24 »
Du har väll även foder deg som de ska äta sig igenom ?

Rolle johansson

• Småland
« Svar #8 skrivet: 02 sep-10 kl 18:52 »
JA det har jag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

740 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser