Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drottning tillsättning  (läst 2551 gånger)

Rolle johansson

• Småland
Drottning tillsättning
« skrivet: 01 sep-10 kl 20:38 »
Igår var jag och plockade bort 11stycken viseceller ,och idag har jag satt ner en ny drottning , men jag har inte öppnat upp buren hur länge ska jag vänta.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
SV: Drottning tillsättning
« Svar #1 skrivet: 01 sep-10 kl 21:12 »
Det är bara att ta bort tape och sigill/försegling och tillsätta! numera borrar jag ett hål i fodret med tändstickan, men det går bra vilket som.
Bryter du inte upp förseglingen så kommer drottningen inte ut.

Rolle johansson

• Småland
« Svar #2 skrivet: 01 sep-10 kl 21:36 »
Jag tänkte att det var lite för nära inpå , jag var i och avlägsnade drottnings cellerna ,. därför lätt jag plastbiten sitta kvar så dom inte nöp henne .Ja så dom fick lite tid att vänja sig.

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 01 sep-10 kl 23:39 »
Hej svartmes.

Finns det ny-lagda egg i det samhälle som det finns så många drottningceller i ?
Hur långt gångna är drottning cellerna , kommer det nya hela tiden , var kommer äggen ifrån ?

Du skrev tidigare att du hade tagit bort gammal drottningen , hur länge har de varit utan drottning ?

Du skriver även hur länge ska drottningen vara kvar i hennes tillsättnings bur , finns det inte foder deg i denna ?              mvh edward  :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Rolle johansson

• Småland
« Svar #4 skrivet: 02 sep-10 kl 05:54 »
En och halv vecka inga ägg eller larver bara täckt yngel.

Edward.

• Gästrikland
« Svar #5 skrivet: 02 sep-10 kl 10:55 »
Se till att stödfodra samhället när du ska tillsätta drottningen så förhoppningsvis har de annat för sig än att bolla nya drottningen

Hoppas att det går bra.                        mvh edward  :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Rolle johansson

• Småland
« Svar #6 skrivet: 02 sep-10 kl 17:03 »
Jag håller på att invintra den nu .jag tänkte precis som du skrev att dom fick lite annat att tänka på ,ska jag öppna upp nu på en gång.

Edward.

• Gästrikland
« Svar #7 skrivet: 02 sep-10 kl 17:24 »
Du har väll även foder deg som de ska äta sig igenom ?

Rolle johansson

• Småland
« Svar #8 skrivet: 02 sep-10 kl 18:52 »
JA det har jag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

740 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser