Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Deklaration  (läst 1030 gånger)

Draken

Deklaration
« skrivet: 30 aug-10 kl 09:05 »
Kan du någon förklara..

Underskott av egen verksamhet står det 59 000 kr. Betyder det då att nu när jag hugger så 59000 kr kan jag kvitta å då slippa skatta för?

Och vad betyder:

Det återstående avdragsutrymmet för skogavdrag var vid 2008 års utgång 112000. ??

samaka

• Dalarna
SV: Deklaration
« Svar #1 skrivet: 04 okt-10 kl 22:58 »
Kan du någon förklara..

Underskott av egen verksamhet står det 59 000 kr. Betyder det då att nu när jag hugger så 59000 kr kan jag kvitta å då slippa skatta för?

Jo... det är tror jag... har för mig svärfar mellan varven brukar ha underskott som han kvittar skogsinkomster mot nästkommande år.

Och vad betyder:

Det återstående avdragsutrymmet för skogavdrag var vid 2008 års utgång 112000. ??

Jo, att du har så mycket kvar att utnyttja avseende skogsavdrag. Hälften av det du avverkar för kan du göra skogsavdrag på (om du har något utrymme d v s). Ex: Avverkar för 100 000 kr, 50 000 slipper skatt i nuläget. När du säljer skogen (alltså hela skiftet/fastigheten) så kommer du att behöva återföra värdet och skatta för dina, under åren gjorda, skogsavdrag.

Det var ett tag sen jag satte mig in i detta så det är nog bäst du dubbelkollar med någon expert.

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser