Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vinbärsbuskar som inte mår så himla bra.  (läst 1751 gånger)

jag71

• varma höns
    • Skåne
Vinbärsbuskar som inte mår så himla bra.
« skrivet: 28 aug-10 kl 12:26 »
Det blev så att vi flyttade på hönsen och då råkade min nya vitavinbäsbuske hamna på fel sida om stängslet. Det är en buske som jag fick förra året. När jag kom hem med den så var det något som hände vilekt gjorde att den blev liggande ett tag. När jag kom på den så slokade den rejält men jag tänkte att friskt vågat hälften vunnet. Ner med den i jorden, det var i ett gamalt rov och morotsland men den tog sig. Blommade och fick bär. Då flyttade hönsen dit. Hönsen älskade vita vinbär visade det sig och även bladen är mums. Sen så är det absolut den bästa jorden att gosa ner sig i som vinbärsbusken står i så det syns ju en hel del tunna fina rötter efter hönsens badande.

Frågan är nu om jag ska flytta vinbärsbusken eller om jag bara ska peta dit en massa mer jord och lite hästgödsel? Komma på ett sätt att skydda rötterna och låta busken vara? Hönsen ska flyttas under vintern så de kommer inte att gå kvar och plåga plantan mer (iallafall inte förräns nästa sommar)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Sussilo

• Gäst
SV: Vinbärsbuskar som inte mår så himla bra.
« Svar #1 skrivet: 28 aug-10 kl 12:53 »
Om buskens rötter skadas mycket av hönsen hade jag flyttat den nu på hösten, eftersom vinbärsbuskar börjar växa tidigt på våren.

Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 1 användare
Nock

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser