Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är de döda nu eller?  (läst 1647 gånger)

wildaa

• Norrbotten
Är de döda nu eller?
« skrivet: 27 aug-10 kl 16:24 »
Panik, en säkring gick och jag var ute så tempen i kläckaren hann gå ned till 25 grader...
är alla mina vaktelbabysar döda nu? eller klarar de av en sådan temp nedgång, det är  7 dagar kvar till kläckning......
Storfamiljs mamma med intresse av alternativa vägar i livet ;0) Har höns, katter och hundar utöver ungar och make......

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Är de döda nu eller?
« Svar #1 skrivet: 27 aug-10 kl 16:52 »
Var äggen kalla? Tror dock inte att det är någon större fara. Jag har haft ägg som legat kalla i flera timmar men har blivit bäbisar utav ändå.

Testa lysa äggen?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

anders 67

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 27 aug-10 kl 22:51 »
Borde inte hänt någonting.
Kläckningen kan bli lite senare än planerat bara.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

wildaa

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 28 aug-10 kl 07:29 »
TACK för era uppmuntrande svar....! Vi har saknat vaktlarna så och längtar efter dessa att kläckas så det kändes som en katastrof i annalkande.
Lena
Storfamiljs mamma med intresse av alternativa vägar i livet ;0) Har höns, katter och hundar utöver ungar och make......

kennetshöns

« Svar #4 skrivet: 20 sep-10 kl 04:18 »
Panik, en säkring gick och jag var ute så tempen i kläckaren hann gå ned till 25 grader...
är alla mina vaktelbabysar döda nu? eller klarar de av en sådan temp nedgång, det är  7 dagar kvar till kläckning......

Hur har det gått??? Blev det en bra kläckning

wildaa

• Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 20 sep-10 kl 06:23 »
Oj oj oj!!!!!!!!!!!!! om det på något vis på verkade vaktlarna att vara utan ström och bli lite kalla så var det bara till det bättre! 48 ägg, 33 kläckta och bara 1 död kyckling efter kläckning... 2st som inte orkade ända fram och resterande ägg tomma.
Det bara sprutade ut vaktelbabysar nu mer tonåringar......

kennetshöns

« Svar #6 skrivet: 20 sep-10 kl 16:47 »
det var kul att höra =) Grattis att det gick så bra

Astra

• Uppland
« Svar #7 skrivet: 20 sep-10 kl 18:23 »
Grattis! De är helcoola eller hur?!
Bor mellan Uppsala och Norrtälje med maken, lille sonen (3år), lilla dottern (0år), 2 katter och några sussexhöns, en orpington, en stilig Marantupp, Isbar-tonåringar, två franska nakenhalsar, blandisar och japanska vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser