Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  875 kr för en storbal?  (läst 4435 gånger)

Rutan

  • Inlägg: 100
SV: 875 kr för en storbal?
« Svar #20 skrivet: 29 aug-10 kl 10:30 »
Hej!
Det beror ju också på var man bor, såg i profilen at ts bor i Stockholms-trakten, skulle tro att det är dyrare där än i Småland. Hör med grannar vad det får betala.
Skulle vi kunna sälja för det priset så skulle jag vara jätteglad

ulfg

  • Inlägg: 1006
SV: 875 kr för en storbal?
« Svar #21 skrivet: 29 aug-10 kl 19:25 »
Det är skumt det här med prissättning, priserna kan tydligen variera från 250 ändå upp till 7-800 kr. I sak tycker jag att det skall vara roligt och lönsamt att producera grovfoder till djuruppfödare.  Som glatt kan och vill betala bra för bra grovfoder eftersom de själva har bra marginal på köttet de säljer. Jag köper ensilage för 250 kr balen och vet att bonden inte tjänar ett öre på det. Så han får faktiskt 300 av mig istället och så ser jag till att ta bra betalt för lammen jag slaktar och säljer. Det här med att pressa varandra på marginalerna och inte kunna ta betalt är någon slags förbannelse som stoppar all utveckling. Man får flytta till Stockholm.. :D
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Karina

  • Inlägg: 245
  • småskalig... irrationell...
    • Uppland
    • Ålbrunna Gård
SV: 875 kr för en storbal?
« Svar #22 skrivet: 30 aug-10 kl 22:42 »
Att det är dyrare här kring Stockholm beror ju i så fall på att det finns nästan bara hästar här och väldigt lite får. För att inte tala om kor (man verkligen glad när man ser en ko...) Hästar får lov att kosta, det har jag ju fattat. Men man kan ju inte köpa vinterfoder till får till vilket pris som helst.
Bor med min familj på en avstyckad gård i Stockholms län. Vi har höns, kalkoner, bisamhällen, gotlandstackor, grisar på sommarhalvåret och 2 kattor och en norsk buhund.
Är självförsörjande på väldigt mycket men inte allt. Ännu.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 3 användare (2 dolda)
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser