Renault Clio borde väl finnas på någon skrot, den har ju hängt med ett tag.
Det finns några problem att tänka på om man ska göra ett hembygge med delar från Renault Clio eller Express.
Motorn är ganska högvarvig (max 7000 varv/min) och har lågt vridmoment, så man måste säkerligen bygga på ett extra steg nedväxling om den ska ersätta en förbränningsmotor i en gammal traktor.
Förutom driftbatteriet på 108 eller 114 V så krävs dessutom 12 V som hjälpkraft till motorstyrningen och för motorns kylfläkt.
Varningar från motorstyrningen för övertemp och sånt får man inte ut som signaler som direkt kan styra kontrollampor, utan det kommer som seriedata som det är meningen att elbilens centraldator (UCL) ska ta hand om och tända lämpliga lampor om det behövs.
Det är lätt gjort att köra sönder motorstyrningen genom att t ex växla mellan fram och back medan fordonet rullar (och samtidigt ha lite otur). I bästa fall går det att reparera men det förekommer också att det bränns sönder så mycket i motorstyrningen att det bara är att kassera den. Fungerande motorstyrningar och laddare är hårdvaluta bland Renaultelbilsfolk idag.
Beträffande tillgången på Renaultelbilar så såldes det totalt ca 300 st Clio och Express i Sverige, från 1995 till 1998.