Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad gäller  (läst 1158 gånger)

Nina K

• Skåne
Vad gäller
« skrivet: 19 aug-10 kl 16:21 »
Är nu inne på mitt fjärde arbetsår på min arbetsplats. Under den tiden gick jag över till ny arbetsgivare och har 8 tim tjänst. Innan jag gick på semester så hörde jag ryktesväg att min chef skulle dra tid på alla på mitt område. Jobbar som lokalvårdare så jag har olika områden, varje område har sina timmar och yta. Storleken på mitt område har inte blivit mindre. Kan de dra timmar från mig ändå?. Om tiden minskar så går det inte att få arbetet gjort utan att jag går på högvarv hela dagen. Arg på mig själv att jag skjutit upp att gå med i facket. Vad har jag för rätt. Har haft kärv ekonomi innan och ångest atacker så det vill jag inte gå genom igen.
« Senast ändrad: 19 aug-10 kl 22:23 av Nina K »

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Vad gäller
« Svar #1 skrivet: 22 aug-10 kl 09:04 »
Gå med i facket nu då. Just i din bransch är det nog en billigt försäkring att vara med i facket.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
SV: Vad gäller
« Svar #2 skrivet: 22 aug-10 kl 09:44 »
Om man klarar av arbetet lika bra på mindre tid, så innebär det att man haft för mycket tid från början, eller hur?

Alltså måste det SYNAS att tiden minskats. Detta innebär att andra kommer att klaga på städningen. Klagomålen innebär att man möjligen kan få mer tid.

Detta förutsätter naturligtvis att alla lokalvårdare är ense, och att alla arbetar i normaltakt, och INGEN stressar halvt ihjäl sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser