Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp utan huvud som lever.  (läst 8719 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Tupp utan huvud som lever.
« skrivet: 07 aug-10 kl 12:06 »
Herregud hittade detta :O
http://www.miketheheadlesschicken.org/story.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_the_Headless_Chicken

Mike the Headless Chicken

Headless Chicken Lives
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Tupp utan huvud som lever.
« Svar #1 skrivet: 07 aug-10 kl 12:28 »
Jo, han där minns man sedan man var liten. =) Såg dokumentären på tv för ca... 12 år sedan tror jag. Kommer ihåg att jag var hos min morbror när jag såg det och har för mig att han kvävdes av sitt eget saliv eller vad de sa då (att de sög ur det, eller så var det att de matade honom genom pippet)? =/ Eller så minns man fel... xD
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

gernsö

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 07 aug-10 kl 23:12 »
ehhh, jag har helt tappar talförmågan....
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 08 aug-10 kl 10:58 »
haha ja den där kommer man ihåg!

Vilse

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 aug-10 kl 11:16 »
Han gol inte iallafall,,,

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 08 aug-10 kl 11:19 »
Han gol inte iallafall,,,

Jo, men det enda som kom ut var ett gurglande. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

hazybabe

• Skotska tjej förälskade i sverige.
    • Södermanland
« Svar #6 skrivet: 10 aug-10 kl 14:48 »
Det är smaklös att så många människor verka har tjänat pengar på äckligt djur plågeri, den bondens oförmåga att avliva sitt tupp på ett respektful och värdeful sett bör föraktas. Den fakta att han inte avliva stackaren är redan osmakligt men den fakta att bonden matar tuppen och förlanged tuppens plåga för att tjäna pengar på tuppen som ett circus freak kan bara beskrivs som djurplågeri i allra högsta grad!  :'( ibland blir man djupt oroade över vad visa människor tjäna pengar på särkilt på bekostnad av djur och människors lidande. Som tur är sånt människor är undantags fall.
Livet är Kärlek. Frågan är om du är värd mitt kärlek och en del av mitt liv?

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #7 skrivet: 10 aug-10 kl 14:58 »
så hemskt. Stackars liten  :'(
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #8 skrivet: 11 aug-10 kl 22:49 »
I ena klippet säger de att han levde 18 månader utan huvud, i andra klippet 4 år? Fast de anger samma dödsorsak, så att det har inträffat är sannolikt men det verkar råda olika uppfattningar om hur länge det pågick.. :P
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

676 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser