Fem st normala kupor
Iiiiiiiiiiiiiiiiiii

Vilken tur att vi kan behandla med Oxalsyra istället. Kan säga att vi sparar fett med tid & pengar på det

En tur till varje bigård & kupa och syran och erfoderlig utrustnin kostar mindre än 50:- till alla våra samhällen.
Apistan hade tagit mer tid (två turer till varje bigård) och i vårt fall kostat 3600:- (paketen + receptarvode)
Om man räknar om det i honungsburkar (vi tar 60:- för en 700g burk) skulle det motsvara 60 burkar honung vilket kan tyckas vara försumbart men hur man än vrider och vänder på det så är det lön för många timmar arbete.
Jag har eget företag (ej biodling) och debiterar 320:-/timme exklusive moms. Om man översätter det i bruttoinkomst så motsvara Apistankostnaden 11,25 timmars arbete som jag skulle behöva spara in för att tjäna på Apistananvändning. Nu vet inte jag vad ni som biodlar på företagsbasis budgeterar för bruttointäkt/timme arbete men det borde ju rimligtvis vara i närheten av den summan. Och att jag räknar exklusive moms beror på att receptbelagda läkemedel är momsbefriade så man kan inte dra någon moms på Apistankostnaden!