Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skrattduvor med praktfinkar  (läst 2344 gånger)

porlas

• Bohuslän
Skrattduvor med praktfinkar
« skrivet: 30 jul-10 kl 11:45 »
Är det någon som vet ifall man kan ha skrattduvor (1 par) tillsammans med ett gäng praktfinkar i samma bur/voljär? :)
Sedan undrar jag även då ifall det är någon (10mils radie från Uddevalla) som har obesläktade par av skrattduvor?

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Skrattduvor med praktfinkar
« Svar #1 skrivet: 30 jul-10 kl 22:24 »
Är det någon som vet ifall man kan ha skrattduvor (1 par) tillsammans med ett gäng praktfinkar i samma bur/voljär? :)
Sedan undrar jag även då ifall det är någon (10mils radie från Uddevalla) som har obesläktade par av skrattduvor?
Såkalart det går  ;D Jag har 2 par med skrattduvor o ett gäng sebra o måsfinkar ihop  :D Det nuddar inte ens varandra :)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Nina K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 30 jul-10 kl 23:25 »
Har ett par tillsammans med 6st nymfparakiter och en sångparakit( som jag söker hona till). Inga problem alls.

porlas

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 21 aug-10 kl 11:48 »
Tack för era svar. har nu skaffat mig ett par skrattduvor, en hona och en hane, oblesläktade. Måste ju fråga då....låter verkligen hanen hela tiden, är ganska tröttsamt att höra på dag ut å dag in... ger han aldrig upp. Ni som har skrattduvepar, är det samma för er att eran hane låter precis hela tiden, tacksam för svar. Säljer dem snart annars

Nina K

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 21 aug-10 kl 12:02 »
 ;D  våra två par börjar som tuppen, när det ljusnar. Hoande och skrattande ett par gånger under morgontimmarna. Resten av dagen så lite från och till, inte konstant. På våren lät han oftare, det är ju häckning på gång. Nu så låter han inte så farligt mycke.

porlas

• Bohuslän
« Svar #5 skrivet: 21 aug-10 kl 17:28 »
;D  våra två par börjar som tuppen, när det ljusnar. Hoande och skrattande ett par gånger under morgontimmarna. Resten av dagen så lite från och till, inte konstant. På våren lät han oftare, det är ju häckning på gång. Nu så låter han inte så farligt mycke.

De skumma är att jag sätter över dem i en typ nattbur på natten så jag kan ha skynke över dem så de verkligen ska vara mörkt, men hanen börjar hoa ändå vid 5 snåret, så sedan e det fart på'n så gott som hela dagen.

peppz

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 05 okt-10 kl 14:02 »
Men det är ju ettt underbart ljud! :)
Älskar skrattandet...   så behagliga ljud är det få fåglar som gör. är det någon i Uppland som har skrattduvor att sälja så är jag intresserad  8)
Kennel SweetCaileanz

Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser