Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  daggamla vaktlar..lämpligt pris?  (läst 2093 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
daggamla vaktlar..lämpligt pris?
« skrivet: 28 jul-10 kl 21:51 »
kläcker om några dagar ett gäng japanska vaktlar...alla möjliga färger... funderar på vad man ska begära i pris.. ska sälja av ett gäng daggamla... 20kr/st?
Fjäderfän och kaniner

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
SV: daggamla vaktlar..lämpligt pris?
« Svar #1 skrivet: 28 jul-10 kl 22:06 »
Jag säljer inte dag-gamla men jag säljer 1 veckors för 35 kronor.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 28 jul-10 kl 22:27 »
Säljer inte eller daggamla vaktlar på grund av att de är så känsliga under den första levnadsveckan. Ovanligt att jag säljer små bebisar alls, men när jag gör det (då från och med att de är en vecka gamla) så tar jag 25kr/st sedan 5kr levnadsvecka till och med att jag börja kunna könsbestämma dem. Då hoppar hönorna upp till 100 och tupparna håller sig på mellan 50-70kr beroende på ålder och färg. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

grimbart

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jul-10 kl 22:38 »
ja det kanske är bättre att vänta tills de är en vecka allihop... taskigt om de dör direkt för köparen... fast det blir ju samtidigt en förlust för mig om de dör innan man kan få betalt... kanske bättre att ta 10-15kr st och säja att man får räkna med hög dödlighet...
Fjäderfän och kaniner

Jennyt

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 28 jul-10 kl 22:45 »
..... beror väl på om man vill att kunderna ska komma tillbaka ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

grimbart

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 28 jul-10 kl 22:47 »
ja det e klart... får nog vänta en vecka...
Fjäderfän och kaniner

serne

• Småland
« Svar #6 skrivet: 28 jul-10 kl 22:55 »
Jag köpte japanska vaktlar idag för 20kr styck och då var de ca25 dagar gamla. Måste varit ett bra pris då? Nu säljer jag inte vaktlar men för daggamla hade jag max gett en femma styck för pga dödligheten. Bättre du håller på dem ett par veckor.
Hus på landet, japanska vaktlar, Wachtelhund, D/S gårdshund/pappillon, värmer hus och vatten med ved. Jagar och fiskar det mesta.

grimbart

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 28 jul-10 kl 22:57 »
Jag köpte japanska vaktlar idag för 20kr styck och då var de ca25 dagar gamla. Måste varit ett bra pris då? Nu säljer jag inte vaktlar men för daggamla hade jag max gett en femma styck för pga dödligheten. Bättre du håller på dem ett par veckor.
fast folk betalar mellan 5-7kr st för avelsägg och sen går det ström till kläckaren i 18dagar och skötsel.. 5kr vore förlust...
Fjäderfän och kaniner

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #8 skrivet: 29 jul-10 kl 09:50 »
Bästa ekonomin är att antingen sälja ägg eller vänta tills man kan könssortera dem. Creme och viltfärgade går ju att se på färgen. De andra får man vänta tills de är könsmogna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser