Som sagt så håller min äldsta anka på att göra mig galen i att aldrig få klart för mig vad för kön den är! Redan som 3 veckor gammal började jag misstänka att det kunde vara en hona så det som "kluckade" i pipet om ni förstår hur jag menar (början gå honljud "eh, eh, eh"

).
Men så gick några veckor och lilla kvackisen tappade plötsligt rösten helt och gick och väste bara! Jaha, en hane tänkte jag då... Ett par veckor gick och då ger den ifrån sig ett högt KVACK! Jaha... Det är en hona ändå! Den kvackade ju högt! Och det fortsatte den med att göra ibland mellan pipen som började tona bort.
Nu när jag kommer hem efter att ha varit borta under en vecka går den med ett bräkande, hest, utdraget typiskt hanläte!! ... Jaha... Men då är det en hane ändå!?
Idag när jag tog upp honom/henne så ger den ifrån sig en blandning av hanläte och honläte! Jag tror jag blir tokig, vad är duuu för något!? XD
Den är född 29:e april, så den är alltså 13 veckor gammal. Den har inte utvecklad någon knorr på stjärten ännu och den ser feminin ut... Men den går och låter som en hane... För att sedan låta som en hona under vissa tillfällen...
Kan aldrig minnas att det var såhär svårt att könsbestämma dem! När man var liten kunde man ju när de var runt 5 veckor gamla! Fast då var det flera och man kunde stå och lyssna och jämföra. Det har jag ju inte kunnat med denna som varit ensam. =/
Hade tänkt försöka fixa en inspelning där ni kan få höra hur den låter. Tills vidare får ni nöja er med detta fotot och komma med vad ni tror den kan vara.