Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Cohones...  (läst 927 gånger)

Temeriaire

• Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • Småland
Cohones...
« skrivet: 26 jul-10 kl 22:43 »
Hej!
Jag och en kompis skaffade två linderödsgaltar i lutet av april, dom var då 10 veckor.
Dom har sen start haft relativt stora testiklar, sett till storleken på djur, men nu har den enes kulor krympt ihop till en storlek som ser vettig ut, medans den andra snarare fått större. Är detta normalt? Jag tänkte när den enes kulor krympte att det kanske berodde på att han gjort bort "puberteten"?
Kanske är lite knäpp frågeställning, men jag /vi är nya på det här med grisar.
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

Existens?

• Gäst
SV: Cohones...
« Svar #1 skrivet: 27 jul-10 kl 10:26 »
Det kan säkert vara lite individuellt, men att dom är ganska stora kan man ju räkna med. Möjligen kan ju den som har krympt vara den som är underlägsen i rang, och med lite tur kanske den blir mindre 'galtig' då ;)
Annars kan dom också ha bråck, dvs en tarmslinga som har tagit en omväg, då kan storleken variera nästan från dag till dag. Men det är inte så vanligt, och även om det är så, så brukar det inte ställa till problem.

Temeriaire

• Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • Småland
SV: Cohones...
« Svar #2 skrivet: 27 jul-10 kl 22:20 »
Tack för svar.
Såg faktiskt mindre ut idag, så jag ids inte oroa mej än iaf...
Men det stämmer att galten med störst "cohones" verkar vara dominant, iaf vid mathon. Men den andra har alltid varit tuffare i kontakten med mmänniskor...
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser