Och jag föreslår rapsolja istället för olivolja...

En äggula, en "skvätt" olja (alltså inte så mycket som en deciliter, men kanske en halv... typ...

) och en msk såpa.
När du gnuggar in blandningen i skinnet (som ska vara "korvtorrt", dvs så torrt som en rå falukorv är) så känns det först bara fett, men sen efter en stund så kan du känna att vätskan i skinnet börjar "komma upp", dvs fettet i smörjet har börjat tränga in och fukten får ge vika.
Håll på och gnugga så länge du orkar, sitt gärna i solen (om det är nån) eftersom uv-strålarna hjälper till med berednings-processen. Och det är extra svårt att "komma åt" ute i kanterna och framförallt vid benen, så var noooooga där. Låt skinnet hela tiden ligga på ett plant underlag, tex sån där vattenavvisande tunn board som man har när man lägger tak tex.
Jag väljer att
inte lägga skinnen varmt när jag bereder med fett eftersom risken finns att fettet härsknar, men däremot kan man lägga dom ute i solen en stund om man inte orkar hålla på och gnida och greja hela tiden. Det allra bästa är om du orkar berarbeta skinnet tills det är torrt, då blir mjukgörningen enklare sen. Men det är inget måste. Emellanåt som du gnuggar in fettet så ska du sträcka och tänja på skinnet oxå. Då öppnar du upp porerna i det. Och skinnet börjar bli klart så antar det den beiga skinn-färg som man får när det är klart. Innan dess är det liksom bara... rått...

Låt sedan skinnet vila i några dagar, tvätta det om det känns väldigt fett eller om det kommit en massa fett i pälsen, vilket är väldigt lätt hänt. Tvätta med såpa i ljummet vatten, och gnugga INTE! Om du känner att du inte får bort allt fett så kan man även anväda Yes att tvätta med...

Jag har aldrig använt mjöl, så jag har ingen erfarenhet av det...
Och jag skulle aldrig lägga ett kaninskinn i blöt och låta det ligga där. Risken är alltför stor att det börjar fälla.
Efter tvätten blåser du pälsen torr med en hårfön, men se till att det inte blir för varmt. Bearbeta ALDRIG ett skinn med fuktig päls, då är det jättelätt att den fäller. Och jag förmodar att det är rex-skinnen du ska bereda? Då föreslår jag att du även borstar lite försiktigt i pälsen medans du fönar den, annars får den "dreads"-lockar...

(Du vet ju hur en rex ser ut dan efter man badar den...

)
Sen är det dags att mjukgöra, vilket jag tycker att man lättast gör med ett räck-järn. Det ser typ ut som ett bark-järn, men man kan använda andra liknande vassa saker oxå. Det ska ju inte vara för vasst, men vassare än man tror...

Och sen brukar jag dra skinnet över järnet, inte tvärtom som man ofta gör med tex fårskinn. Även här är det noga med kanterna eftersom dom är svåra att komma åt, och dom torkar först, så börja med alla kanter. Det är skitsvårt att förklara, men man håller järnet mellan knäna (man sitter alltså ner) och sen tar man en liten bit av skinnet och drar över järnet, flyttar greppet, tar tag i en annan del av skinnet, drar över järnet osv. Dra aldrig pälsen mot järnet... Och dra och töj skinnet så mycket du törs, men var försiktig så du inte river sönder det.
Och just ja, en sak som jag har upptäckt, men som jag inte vet om det är så eller om jag bara fått för mig det... Dra av hinnor och sånt
medhårs när du skrapar det innan beredningen. Drar man mothårs så tycker jag att det är lättare att man river sönder skinnet...
Överlag så är kaninskinn väldigt sköra innan man berett dom (dom blir betydligt hållbarare efter beredningen), så var försiktig hela tiden.
Lycka till!

/Sara