Stenkista för regnvatten, det kravet har jag inte hört talas om tidigare.
När det gäller isoleringen i en friggebod, så får man ju göra en avvägning. Man vill ha tjock isolering för att få bra isolation, men man vill ju tillvarata så mycket som möjligt av de 15 kvadratmetrarna också. Mellan 100-150mm tror jag är rimligt på en friggebod om den skall vara uppvärmd mer eller mindre konstant, och minst 150mm i taket. Skall den bara värmas upp ibland räcker det med mindre.
När jag köpte kamin stod det i papprena vilket avstånd man behöver till brännbara väggar. Bakåt var det bara 5cm, det sitter en skyddande plåt där. Åt sidorna var det desto mer. Neråt går det nästan ingen värme alls, men du måste ha icke brännbart material på golvet så det inte antänds av gnistor.
En friggebod är så liten, så valet av värmekälla blir ju lite annat än för ett stort hus. Luft/luftpump är bra, den får ju gå på tomgång bara för att värma ett så litet utrymme. Du kan även ha en vanlig elradiator satt på tex. 12 grader som grundvärme, och elda i kaminen när du är hemma. Men det förutsätter ju att du har bra isolering, då kommer det gå åt väldigt lite el trots elementet.
Grunden skulle jag göra av gjutna plintar, det är både billigast, enklast och väldigt problemfritt.