Så här blev den.
I efterklokskapen kan jag väl konstatera:
Blev inte jätterankig, men inte inte heller jätterobust. Helt ok att sova i, men om man ehmm... ska, eh.. ha sex... så kommer nog grannarna veta vad man pysslar med...

Tror inte det är fogarna som är problemet, för träet är ju lite elastiskt och böjligt. ville egentligen ha mycket tjockare virke, men det hade de inte på coop. Förutom såna "råa" brädor som man måste sandpappra i evigheter innan de blir ok. Dessutom är rummet så smalt, så tjockare brädor i gavlarna hade inte fått plats.
Ville ju ha en hög säng för att kunna ha saker under, men detta är nog i högsta laget. Ska inte vara krångligt att ta sig i och ur. Och när den nu är så hög borde jag kanske ha gjort något sorts "staket" så man inte trillar ur.
Ville ha en ram att lägga ner madrassen i för att den inte skulle glida, men inser nu att madrass och ribbotten nog är så sträva att de ligger där de ska. Hade jag satt ribbotten i höjd med överkanten på brädorna hade jag fått mer plats att skruva fast benen på, hade kanske ökat stabiliteten?
Så är det frågan om brädorna kunde vara smalare, då hade sängen kunnat vara lägre utan att minska utrymmet under. Men coop hade ju ändå inga smalare brädor som passade.
och JAG HAR BYGGT MIN FÖRSTA SÄNG, ALLDELES SJÄLV!!!

*stolt*