Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Släppa ihop äldre minigrisar.  (läst 1197 gånger)

Broccoli

• Skåne
Släppa ihop äldre minigrisar.
« skrivet: 20 jun-10 kl 20:57 »
Hejsan!
Jag har två nio-åriga minigrisar, Revben och Bacon. Fick för en dryg vecka sedan överta en fyraårig minigrissugga och hennes två drygt två månader gamla kultingar. De är nu både avskabbade och avmaskade och kastrering av lilla galten är inbokad. Jag har en vision av att kunna ha grisarna ihop så småningom. Bacon är lite krasslig så tyvärr blir väl Revben ensam så småningom. Har ingen erfarenhet av att släppa ihop vuxna grisar, de gamla jag har sedan innan är kullsyskon. Min fråga är om det kan gå och om någon i så fall har några tips på bästa sättet att gå till väga? Och sen en sak till, tänkte kultingarna skulle få gå kvar tillsamman med mamma, men hur gör jag då med avvänjning? Sinar hon så småningom eller måste de tas ifrån henne under en period? Och när anses kultingarna vara stora nog att släppas ihop med de andra två grisarna? Jag är tacksam för alla tips och råd och är hemskt glad om någon har tid att svara!
Mvh
Broccoli.
Kan man glädjas åt lite, har man mycket att vara glad åt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 1 användare
Undine Lines

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser