Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Räven hos oss oxå  (läst 2793 gånger)

pålle

• Gäst
SV: Räven hos oss oxå
« Svar #20 skrivet: 17 jun-10 kl 14:23 »
Ok ledsen Pålle.

Men hade jag möjlighet skulle nog räven få det hett om öronen. Blir nog el istället för bly eftersom jag inte tror grannarna skulle bli glada om vi började leka vilda western här med hagelbössan ;)
Ingen fara.  Ja det uppskattar ja för det kan ju va en hona med ungar  för vem tar hand om dom  om hon fick bly påsig

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #21 skrivet: 19 jun-10 kl 08:15 »
Fjantig dialog här. Vissa lite empati. Ironi har sin plats och kan vara roligt i rätt sammanhang  men skärpning.

Det måste vara okej att ventilera sina känslor när något sådant här händer.. Själv hade jag INBROTT och vart av med höns. Önskade inget gott om tjuvarna om man säger så. Det är dock långt mellan ord och handling SPECIELLT när man är upprörd.

Till trådskaparen jag lider med dig hoppas det ordnar sig. 

pålle

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 19 jun-10 kl 10:25 »
Skärpning på dej skälv du ska ju inte tala om för någon annan hur den upp fattar det skälv klart är det tråkigt för den som har blive av med höns  men där till att ha ihjäl räv i före byggande syfte så här års anser ja vara  att göra det enkelt för sig bara för man haren bössa . Sen att du inte gillar ironin i det samman hanget  kan ju inte vara andras problem
« Senast ändrad: 19 jun-10 kl 10:46 av pålle »

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #23 skrivet: 19 jun-10 kl 11:04 »
Pålle håller helt med dig i din åsikt ang att inte döda djur (inte ens en räv).

Du värkar dock så inbiten i den att du inte kan påvisa den minsta empati eller medkänsla för dem som är drabbade. Du kan inte ens backa ett steg och svälja din egen stolthet lite och låta folk få vara arga initialt. Det är ett sätt att sörja sin förlust, inget annat. Att ställa sig på barrikaderna och hävda rävens rätt till liv just när någon har blivit av med sina höns är känslokallt, taktlös, klumpigt och helt kontra produktivt mot det du vill poängtera. Som jag återigen i grunden håller med dig om.

Tänker inte svara på nästa inlägg från dig eftersom du klart har påvisat att du saknar både skolning och bildning i hur man för en dialog på begriplig svenska.

pålle

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 19 jun-10 kl 11:09 »
Pålle håller helt med dig i din åsikt ang att inte döda djur (inte ens en räv).

Du värkar dock så inbiten i den att du inte kan påvisa den minsta empati eller medkänsla för dem som är drabbade. Du kan inte ens backa ett steg och svälja din egen stolthet lite och låta folk få vara arga initialt. Det är ett sätt att sörja sin förlust, inget annat. Att ställa sig på barrikaderna och hävda rävens rätt till liv just när någon har blivit av med sina höns är känslokallt, taktlös, klumpigt och helt kontra produktivt mot det du vill poängtera. Som jag återigen i grunden håller med dig om.

Tänker inte svara på nästa inlägg från dig eftersom du klart har påvisat att du saknar både skolning och bildning i hur man för en dialog på begriplig svenska.
Bra då slipper ja ju besvara ditt svamel då  :D och vad det gäller min empati så vet du inget om den  bara för man inte håller med  så betyder det ju inte att ja samtidigt inte tycker syn om höns ägaren

« Senast ändrad: 19 jun-10 kl 11:17 av pålle »

Helle-Mari

• -
« Svar #25 skrivet: 19 jun-10 kl 13:17 »
Hade ochså påhälsning av en rävhona med ungar. Hon kom flera dagar i rad och lyckades döda 19 st innan jag fick upp ett effektivt elstängsel.
Nu är det lugnt, troligtvis har hon gått på trådarna och fått sig en näsbränna hon får skaffa rävbebismat på annat håll.
Ett riktigt starkt nätanslutet elagregat är att rekomendera.
Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser