Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Break stick?  (läst 4750 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Break stick?
« skrivet: 13 jun-10 kl 23:56 »
Vart kan man köpa en "break stick" ? till mkt stor hund med sanslöst kraftiga käkar ?
Jag ska på semester i husvagn med 6pers o tre vuxna Leonberger varav två är tikar som tidigare krigat som fan o jag vil ha möjligheten att bryta om dom flyger i hop igen .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Break stick?
« Svar #1 skrivet: 14 jun-10 kl 00:19 »
munkorg...
Fjäderfän och kaniner

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 14 jun-10 kl 10:56 »
Har jag redan Grimbart .
Fast munkorgarna triggar fram raseri har jag upptäckt .
Ingen som vet vart jag kan få tag på en sån pinne?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 jun-10 kl 11:16 »
Googla just på sån det kan du ju göra lätt skälv som ja ser det .Mvh

Charlotte

• -
« Svar #4 skrivet: 14 jun-10 kl 17:48 »
 När jag Googlade på Breakstick så är det alltså en pinne man använder på Pitbull och liknande hundar när dom vägrar släppa taget? Gör dina tikar så? På den sidan jag hittade så stod det att såna pinnar var farliga att använda på "andra" raser som inte "låser" käkarna på samma sätt eftersom man lätt blev biten själv när hundarna "tar omtag".
                                              Mvh
                                           Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #5 skrivet: 16 jul-10 kl 13:59 »
det rekommenderas inte att använda break stick på andra hundar än APBT och möjligen AmStaff. en av anledningarna till det skrev du själv nedan, den andre är att du kan skada käken på en hund som inte har kraftig käkmuskurlatur.

sedan är själva stickan inte det märkvärdiga utan du måste kunna hantera den. annars gör den mer skada än nytta, både på hunden, den andre hunden och dig själv. jag har break stick, har har köpt min för att den ska ändå se korrekt ut och fungera som den ska och vi har gått igenom hur man ska göra när den behövs. vi har haft den i flera år nu och den har aldrig behövts användas som tur är.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

rackarns

• Närke
« Svar #6 skrivet: 06 aug-10 kl 17:36 »
har ni kopplade hundar så händer det inte att de far ihop. Behöver du använda en breakstick så är ju skadan redan skedd  :-\

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #7 skrivet: 09 aug-10 kl 20:35 »
Ha dem åtskilda så de inte kan komma åt varann.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Just_me

• Småland
« Svar #8 skrivet: 30 sep-10 kl 14:58 »
Breakstick har skadat många pitbulls, amstaffs fr att ägare som inte vet hur man ska använda dem använt dem själv hemma. Vad jag vet ska du vara utbildad för att hantera den på rätt sätt.
Och leonberger har inte i närheten av samma käkmuskelatur. Vill också tillägga att pitbulls inte låser sina käkar, men de är envisa och stryper/krossar struphuvudet på sitt byte. En leonberger skulle bara ta nytt tag.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #9 skrivet: 30 sep-10 kl 22:16 »
Ja la ner den tanken när jag läst på lite mera .
Men nu är inte hundarna tillsammans något mera .
Den gammla går med mej o dom yngre stannar hemma  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 4 användare
torbjorn, fall, Anders Flix, Hästberoende

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser