Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Beräkning av värde på bostadsrätt?  (läst 1790 gånger)

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
Beräkning av värde på bostadsrätt?
« skrivet: 13 jun-10 kl 23:21 »
vet någon hur värdet på bostadsrätt beräknas vid skilsmässa...hittar inget om detta på nätet :P

Norrsken

• -
SV: Beräkning av värde på bostadsrätt?
« Svar #1 skrivet: 03 jul-10 kl 14:43 »
Prata med en mäklare, de kan komma ut och värdera den. Du behöver inte sälja bara för att du tar ut en mäklare, men du får en uppskattning om vad den kan tänkas gå för vid eventuell försäljning!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
« Svar #2 skrivet: 03 jul-10 kl 14:51 »
men jag tänkte sälja ändå :) Det är dags att förverkliga mina drömmar nu om det där livet på landet du vet :D

corona

• -
    • Årbo Gård
« Svar #3 skrivet: 06 jul-10 kl 10:14 »
Eller så pratar ni med er bank.
Banken kan i sin tur rekommendera eller boka upp en mäklare (men då vet jag inte om det är ni eller banken som står för mäklaren, men jag antar att det är ni).

Vill ni lösa allt på egen hand finns det ju många (de flesta?) mäklare som erbjuder en kostnadsfri värdering. Men då får ni ju inget papper på värdet, utan en muntlig uppskattning.
"Hundar kommer när man ropar på dom;
Katter tar ett meddelande och återkommer senare"
- Mary Bly

Norrsken

• -
« Svar #4 skrivet: 03 aug-10 kl 05:55 »
Eller så pratar ni med er bank.
Banken kan i sin tur rekommendera eller boka upp en mäklare (men då vet jag inte om det är ni eller banken som står för mäklaren, men jag antar att det är ni).

Vill ni lösa allt på egen hand finns det ju många (de flesta?) mäklare som erbjuder en kostnadsfri värdering. Men då får ni ju inget papper på värdet, utan en muntlig uppskattning.

Jag tog ut en mäklare för kostnadsfri värdering, och fick en hel massa papper av henne! Bla ett där överenskommet utgångspris vid eventuell försäljning stod... Så visst får man papper!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser