Jag har set min drottning hon är GRÖN.

Så där mycket hånung, värkar det inte vara.
På kursen hörde jag flera som hade slungat och bland annat en som hade våt 20kg och en som hade fåt 7,5kg så med visförväntan och oro för hur skulle jag nu göra om det var fult med honung.
Vi får låna slunga av kursledaren och några till under vår första sommar. Jag funderar hur det praktiskt ska lösas, för den som har slungan måste ha tid och jag. Vad händer om den går sönder. Kan jag städa tillräkligt rent. Mf funderingar. Säkert helt onödiga men ändå.
Sedan funderade jag på en liten slunga för två ramar som man kan ställa i köket. Investeringskostnaden är ca 2500kr utan burkar. Det kanske inte är en så dum i de.
Så ut på morgonkvisten och tittade i första skattlådan, inte mycket täckt. Den ny skattlådan hade de inte varit mer en på de 3 mittersta ramarna.
Sedan skulle jag titta i yngelrummet då blev de sura. Så tråtts rök och att jag försökte vara lugn så blev jag bi stungen 2 gånger på låret. Så jag han inte se så mycket innan jag gav mig.
Det gjorde inte så ont som jag trodde det skulle göra. Inte alls som getingar. Och efter råt så stramade det lite och kliade.
När jag frågade så fick jag till svar att bina ska vara vakna och att drag bina ska vara ute och jobba, dessutom hade jag valt en grådaskig dag.

Mitt självförtroende har fåt sig en liten knäck och jag är lite oroad när jag går ut nu ut i fall jag ska få samma rektion en gång till och inte komma undan så lätt.