Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vida satsar på nytt sortiment  (läst 729 gånger)

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
Vida satsar på nytt sortiment
« skrivet: 31 maj-10 kl 19:46 »
Citera
Måndag 31 maj 2010
Vida satsar på nytt sortiment

Sågverkskoncernen Vida höjer prisnivåerna i den nya prislistan inför hösten. Korttimmer blir ett nytt sortiment, och gran av klass 1 ger mer betalat.

I den nya prislistan inför Vida ett nytt sortiment - korttimmer - som tar in tremeterslängder ned till 12 centimeter i diameter.
I granprislistan kommer Vida, till skillnad från andra bolag som slagit ihop klasserna, att fortsätta ha både gran klass 1 och klass 2.
- Vi kommer att fortsatt premiera bättre timmer med ett högre pris, säger Santhe Dahl.
- Det är en markering att vi kommer att värdesätta kvalitetstimmer. Vi är sågverk, vi producerar inte massa.

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=60368&nyhetsbrev&a=Vida%20satsar%20p%C3%A5%20nytt%20sortiment
Livsmål; Gård med svärdsjöfår, Gotlandskanin och en god kvinna. (Kramvänlig!)
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser