stängslade skog och sly + vall igår med tre el trådar, och jag har jagat getter hela dagen tills nu när jag gav upp och stängde in dem och gav dem lite rönn grenar.
Den ena geten fick sej ett par stötar sen vågade hon inte gå ut igen, Den andra har gått på en eller två gånger men springer bara i genom och springer till lagårn och ställer sej och tittar ut på sin halvsyster som går o betar men ändå är lite orolig för hon e själv.
Släppte in mina får i samma hage så kanske dom skulle vara kvar då, jodå den som gått på staketet flest gånger är kvar men inte den andra, hon följer mej hack i häl.... Och nu vet hon att hon kommer ut bara hon springer i siktar mellan trådarna..
Ringde till mamma i förtvivlan om att jag inte orkar mer då jag samtidigt har två små barn på tomten som hittar på hyss då mamma jagar getter + att jag är gravid så börjar detta bli lite jobbigt!
Mamma sa iaf att jag skulle testa att göra en mindre hage med massa mat och dra massa el trådar så dem "inte kommer ut alls" så dem lär sej att staketet är ont...
tråkigt att dem ska behöva stå inne när det är så fint väder, stackar djur =(