Det finns spridd information i olika trådar. Jag har inte kinesiska, men dock japanska vaktlar. Kaninbur är inte bra till dem förrän de är nästan fullvuxna, annars kryper de igenom gallret. Så kineser kommer säkert igenom även som fullvuxna. Men man kan ju klä burgallret utvändigt med tex putsnät eller myggnät.
Vaktlar hoppar något vansinnigt, redan som bara några dagar gamla. Jag har mina nykläckta i ett akvarium, men det gäller att ha glas/nät över hela (dock inte glas över hela, då kvävs de

).
Jag tycker att en värmematta, som är till för reptiler, är bättre än en värmelampa. Det är lättare att reglera temperaturen, och man ser till att en del av buren saknar värmematta, där ställer man mat och vatten, dels för att det inte ska avdunsta jättesnabbt, dels för att de ska tvingas iväg från värmen och gradvis vänja sig vid svalare temperaturer. Jag har tidningspapper på botten de första veckorna, sedan spån. Jag har fortfarande inte hittat den optimala vattenanordningen till små vaktlar, de är lite klumpiga när de är små och drunknar lätt. Samtidigt kan man inte hänga vattnet på väggen om man använder akvarium, det finns ju inget att fästa i.
Vaktlar är rätt aktiva, så de får gärna ha mycket plats. Grenar och hus/bon/skydd av olika slag uppskattas.
Det är svårt att sätta till nya vaktlar i en grupp, de hackar gärna på nykomlingar, så det är bäst att kläcka/köpa kycklingar i det antal man tänkt sig.
Lycka till!