Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Återvunnet papper!  (läst 1134 gånger)

Ingelstrom

  • Inlägg: 4
    • Skåne
Återvunnet papper!
« skrivet: 15 maj-10 kl 21:42 »
Jag har hur mycket gammalt tidningspapper som helst, och högarna fortsätter växa.

Är det någon som har någon idé om det skulle gå att använda det på något vettigt sätt till bygge? Jag har funderat över om man kan gjuta byggblock av pappersmassa och cement eller något bindningsmedel. Eller skulle det gå att använda buntar av tidningspapper som väggar till hus i likhet med halmbalar? Någon som har någon ide´innan jag baxar iväg skiten till återvinningscentralen?

//Henrik
Varför måste insomnia alltid inträffa på kvällen då man vill sova, och aldrig på morgonen när man borde vara vaken?

Tapio

  • Inlägg: 1314
    • Västergötland
SV: Återvunnet papper!
« Svar #1 skrivet: 15 maj-10 kl 23:36 »
Halaj!

Ja.

//T

Huggorm

  • Gäst
SV: Återvunnet papper!
« Svar #2 skrivet: 16 maj-10 kl 00:14 »
Kika lite i den här tråden, där tror jag du hittar mer i ämnet än någon annanstans på det oändliga internet:

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=43527.0

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: Återvunnet papper!
« Svar #3 skrivet: 16 maj-10 kl 08:11 »
Du tycks bo ca 11 km från mej, så om du vill kolla in sten med tidningspapper kan jag ge dej en för att kolla in..

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: Återvunnet papper!
« Svar #4 skrivet: 16 maj-10 kl 13:47 »
Kolla in Skyttens murblock, dom verkar intrssanta på många sätt.

En liknande populär teknik finns som kallas "papercrete" (paper + concrete).

Papercrete på Youtube


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

407 gäster, 2 användare
mommo, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser