Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som planerar att bygga gärdesgård?  (läst 2994 gånger)

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
Någon som planerar att bygga gärdesgård?
« skrivet: 09 maj-10 kl 18:40 »
Halloj!

Jag kommer snart flytta till ett litet torp......runt detta lilla torp....eller åtminstone runt delar av det....skulle jag vilja sätta upp en (riktig) gärdesgård, med vidjor...ej ståltråd.

Nu kan jag läsa massor om detta....och titta mig omkring och studera befintliga gärdesgårdar......men det allra bästa vore om någon kunnig person, som planerar att bygga en dylik själv...skulle vilja lära mig hur man gör!  :)

Jag bor strax norr om Kramfors....men skulle kunna spendera några dagar om det perfekta tillfälle ges en bit bort för att lära mig detta.

(jag är rätt användbar och arbetsvillig också  ;) )

Vill du lära mig detta? :)
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

TW

• Finland
SV: Någon som planerar att bygga gärdesgård?
« Svar #1 skrivet: 18 maj-10 kl 09:36 »
Jag skulle kunna lära dig men har ingenting på gång just nu. Bor på andra sidan Kvarken.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
SV: Någon som planerar att bygga gärdesgård?
« Svar #2 skrivet: 18 maj-10 kl 15:33 »
Attans vad dumt....den däringa pölen hade jag ju lätt skuttat över i så fall  :)
(annars går det väl färja från Umeå fortf?)
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser