Jobbigt med besvärliga grannar, förstår att det inte är kul att behöva vara orolig för vad som ska hända med ens katter om man släpper ut dem. Om du inte redan har gjort det föreslår jag att du märker dina katter, helst med tatuering, även om det är dyrare pga nedsövningen som lagen kräver, chip funkar tyvärr inte lika bra på katter, eftersom de flesta inte tror att katter är märkta. På det sättet kan hon inte så lätt lämna katterna vidare till någon annan i alla fall. Och om hon gör det är det förhoppningsvis någon som reagerar när katten t ex måste till veterinären och det är ditt namn som står i registret.
Jag skulle anmäla henne, både till polisen, att fånga andras katter är stöld, att smyga runt i andras rabatter och portar är åtminstone egenmäktigt förfarande, och till Länsstyrelsen, det skadar inte att någon tar sig en koll på hennes djurhållning, sköter hon den är ju allting bra, gör hon det inte kan hennes katter tas omhand och hon får djurförbud. Dessutom brukar inspektörerna se andra saker också, om hon mår dåligt kanske hon behöver annan hjälp, från soc, psyk osv.
Så länge det inte blir några konsekvenser av hennes handlande verkar det ju inte som att hon tänker sluta.
Jag hoppas att allt blir bra med dina katter, och att de inte drabbas av den här människan i framtiden.