Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Apistan - vad gäller idag?  (läst 1331 gånger)

ersam

• -
Apistan - vad gäller idag?
« skrivet: 04 maj-10 kl 13:00 »
Är Apistan godkänt i Sverige nu?

Hur ligger det till - gäller tidigare tillstånd eller är det veterinär som gäller nuförtiden?

Kommer vet ut och gör jobbet? Eller tar man sitt samhälle och åker in till djurkliniken?  :D

Gamla remsor - lämnas dom in på Apotek nu istället för destruktion?

Oj - många frågor blev det!  :o

Sanntos

• Gäst
SV: Apistan - vad gäller idag?
« Svar #1 skrivet: 04 maj-10 kl 13:14 »
Efter detta året är det förbjudet, i vilket fall.

Rune H

« Svar #2 skrivet: 04 maj-10 kl 21:48 »
Det är ju ingen brådska ännu.
Besked kommer i god tid innan det är dags att slutskatta.

ersam

• -
« Svar #3 skrivet: 04 maj-10 kl 22:05 »
Jag har ingen anledning att bry mig egentligen men tycker bara fenomenet att "omvandla" något från bekämpningsmedel till medicin är spännande. Att sånt som tidigare räknades som farligt avfall och skulle lämnas in för destruktion nu lämnas in på Apotek.

OliK

• Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 07 maj-10 kl 21:18 »
@ersam
denna omvandling är faktisk inte så ovanlig; det finns många produkter som förde ett lite luddigt tillvaro i gränslandet mellan biocider och läkemedel; masodine tex kunde lika gärna gå igenom som läkemedel, men är biocid.

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 4 användare (3 dolda)
William

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser