Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grädde kan man mata höns med ???  (läst 4660 gånger)

Quailo!

• a "farmer" that lives in the middle of stockholm:P
    • Västmanland
Grädde kan man mata höns med ???
« skrivet: 03 maj-10 kl 20:50 »
Bara en sak jag kom på nu ....

Jag läste någons blogg här på forumet  att ni matade era höns med någon tårta :p och att det var nyttigt med grädde :p är det sant
« Senast ändrad: 04 maj-10 kl 10:34 av Quailboy! »

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Grädde kan man mata höns med ???
« Svar #1 skrivet: 04 maj-10 kl 13:43 »
Fjäderfä är inte så toleranta mot laktos så att grädde skulle vara nyttigt håller jag som tveksamt.

PÅ en av mjölkgårdana jag jobbade sattes det alltid fram mjölk till katterna (som för övrigt inte tål laktos så bra heller) och både höns gäss och ankor var där och drack....

Man kan säga att dom sket lööööööst när dom drack mjölk :-\

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Quailo!

• a "farmer" that lives in the middle of stockholm:P
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 04 maj-10 kl 16:26 »
okej så det är inte ett bra alternativ , men det där med chocklad då ??? är det också tveksamt?

yezzika

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 05 maj-10 kl 15:29 »
Jag jobbar på konditori och därifrån blir det en och annan tårta/semla/etc. som hönorna får kalasa på.. Än så länge lever och frodas dom utan bekymmer.
Kanske inget de ska äta varje dag som basfoder, men de har inte dött av godsakerna än.
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #4 skrivet: 07 maj-10 kl 08:05 »
Däremot ska ju filmjölk vara bra till kycklingar och höns har jag läst och ska ge mina
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 11 maj-10 kl 00:00 »
Mina käkar tårta då o då typ en bit i månaden .
Ingen blir sjuk eller dör .
Å andra sidan får dom allt i rest väg hos oss även kladdkaka.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 2 användare (1 dolda)
nybyggarliv

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser