Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kokos  (läst 4899 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Kokos
« skrivet: 03 maj-10 kl 13:55 »
Är det nån som har satt upp kokosnötter till sina höns nån gång? Man hänger ju ut såna till småfåglarna på vintrarna ibland, och dom verkar vara uppskattade. Finns det nåt som är bra eller dåligt med just kokos som extra gott/tillskott/aktivering för höns?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Attes matte

• Jämtland
SV: Kokos
« Svar #1 skrivet: 03 maj-10 kl 23:51 »
Ingen?

Shigne

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 04 maj-10 kl 08:26 »
Oj, det här var nått nytt!!
Hur har du själv gjort? Har du provat kokos - vad tycker du själv om det?

Intressant att höra om det är fler som provat!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 04 maj-10 kl 08:48 »
Det är ju knappast farligt, men kanske onödigt fett och onödigt dyrt till hönsen, men om man tycker att det är kul så tror jag knappast hönsen protesterar. Om de får en välbalanserad kost i övrigt och inte är för tjocka så ser jag inga problem med det.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 04 maj-10 kl 14:56 »
Jag tänkte mig ju inte att man hänger in halva kokosnötter flera gånger i veckan, utan hänger upp en itusågad bit i ett snöre i taket lite lagom högt som aktivering och "extra gott".  Allra helst till slakt-tuppar som gärna får röra på sig lite extra, så kan man kanske sätta den lite extra högt så dom får flaxa lite för att komma åt godiset...  ;)
Men jag kanske är helt ute och cyklar, det finns kanske nyttigare saker att hänga upp som dom gillar minst lika mycket. Hela majskolvar eller nåt...

/Sara

Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser